Ga naar inhoud


HDCI2OOO: Welke software versie gebruiken?


daddycool57

Aanbevolen berichten

Hallo,

Heb net een nieuwe receiver aangesloten, software versie 08, en ben echt niet onder de indruk...

Probeer via officiële TV-Vlaanderen CI module + TV-Vlaanderen kaart en Aston CI module, versie 1.05, + officiële CD kaart de receiver aan de praat te krijgen met een teleurstellend resultaat als gevolg:

Op de Vlaamse zenders: soms noch beeld noch klank, soms beeld maar geen klank, soms werkt het OK.

De Nederlandse (CD) zenders komen er helemaal niet door! Enkel de idiote boodschap "No right to watch this program" van tijd tot tijd, welke dan via de "Exit" of "OK" toets kan verwijderd worden.

Ik weet, dit is op dit forum al een paar keer aangehaald, maar gezien ik nog geen duidelijk gelezen heb nogmaals de vraag: geven de (alternatieve-)software versies 11 of 13 beter resultaat voor deze configuratie?

Voor de volledigheid: hogervermelde modules en kaarten werken perfect, op dezelfde schoteninstallatie op mijn andere receiver.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en eventuele tips!

Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou zeggen, wees er absoluut zeker van dat je schotel perfect uitgericht is. De humax is nogal kieskeurig, zo mocht ik ook ondervinden.

De stabielste release is volgens velen 1.00.04. Alle versies hoger of gelijk aan 1.00.08 zijn niet officieel. Ze zijn nooit door Humax op hun site geplaatst, laat staan aangekondigd als update,... Versie 13 is de laatste 'officieuze' release.

 

WJ

VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...