aukemuis Geplaatst: 17 juli 2007 Geplaatst: 17 juli 2007 Is er iemand die momenteel kan zien of er iets veranderd is aan de ontvangst in Griekenland (KOS) of Bulgarije. Heb nu al twee mensen gehoord die daar sinds een week geen ontvangst meer hebben. Wel van een aantal duitse zenders maar niks van de Nederlandse
Gast Geplaatst: 17 juli 2007 Geplaatst: 17 juli 2007 Ik merk hier in het centrum van de beam geen enkel verschil. Ontvangstkwaliteit is 100% op alle NL zenders. De transponder waar het ZDF op zit geeft al sinds jaren 80% aan. Zelfs met een 1,20 mtr schotel en een 0,3 dB LNC. Misschien heeft Astra de transponder sterkte wat teruggedraaid of zijn er meer transponders aktief of opgeschroefd in sterkte zodat de veldsterkte op andere transponders wat terug loopt. Zo´n TWT gaat op het einde van z´n levensduur ook wat terug in capaciteit. Zonne collectoren voor de stroom gaan ook terug in capaciteit na verloop van tijd. Dat is in de randgebieden onmiddelijk bemerkbaar. Ik denk dat het Canal Digitaal een worst zal zijn of je in het verre buitenland hun transponder nu wel of niet kan ontvangen. Het kan ook zijn dat de footprint wat gekorrigeerd is. De Duitse transponders zitten op een andere Astra satelliet op dezelfde positie. Dus dat merk je dan niet.
Frans B Geplaatst: 17 juli 2007 Geplaatst: 17 juli 2007 Ik heb hier al een post over geopend in het zenderlijst forum. Inderdaad problemen, vooral op ned 1,2 en 3. RTL4 en 5 zijn prima System Administrator (niet van deze site)
Garagebox Geplaatst: 20 juli 2007 Geplaatst: 20 juli 2007 Krijg alles hier nog redelijk binnen van de Astra 19.2 (+/-60km ten zuiden van Sofia) in Bulgarije met 120cm schotel. Dreambox 800 HD 320GB intern - Pioneer 1530 - PS3 250GB - 2x Bulsatcom ontvangertjes - DM500S - TD110 19.2 23.5 13 28.2 - 120cm Draaibaar - 60 cm vast.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen