Gast Henri Aalten Geplaatst: 17 juli 2007 Geplaatst: 17 juli 2007 Na een hernieuwe installatie van Windows XP Home. werken ineens beide DVD branders niet meer. In apparaadbeheer, staan ze goed. In windows verkenner, kan ik ze ook zien. Ook audio wordt niet gezien. Maar beide apparaaten kunnen niets lezen, laat staan schrijven. Voor de hernieuwde installatie, hebben beide goed gewerkt. Waar kan of moet ik naar kijken ??
Gast Geplaatst: 17 juli 2007 Geplaatst: 17 juli 2007 Dan moet je eens kijken of de juiste Aspi drivers geinstalleerd zijn. Hier heb je twee links en bij de ene hangt een progje als bijlage link1 en link2.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 17 juli 2007 Geplaatst: 17 juli 2007 Aan die driver had ik wel gedacht. Maar ook vanaf de dvd brander de computer opstarten met de Windows XP Home CD werkt af en toe. Kan nog wel de dvd benaderen via DEZE COMPUTER maar start niet vanzelf. Beide Branders, werken goed met Nero. maar de autostart, werkt niet goed.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 17 juli 2007 Geplaatst: 17 juli 2007 Vanuit Windows verkenner zie ik ook beide branders. maar als ik een cd, en of dvd schijf gebruik start deze niet op. (autostart) Heb al gezocht in apparaadbeheer, en bij Deze Computer. Nog niet gevonden.
Gast Geplaatst: 17 juli 2007 Geplaatst: 17 juli 2007 Probeer dan Deze computer klik dan op je CD rom of DVD rom rechts klikken en dan eigenschappen daar staat de optie automatisch opstarten.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 17 juli 2007 Geplaatst: 17 juli 2007 Ook die had ik al gevonden, maar werkt niet.
jeevanhoof Geplaatst: 18 juli 2007 Geplaatst: 18 juli 2007 hoi, je kan bij microsoft een programmatje downloaden, dat je probleem verhelpt. Je zult even moeten zoeken, want ik heb zelf geen tijd nu. Anders moet je in het register het een en het ander gaan aanpassen, maar met dat progje gaat het zonder probleem. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Gast Henri Aalten Geplaatst: 18 juli 2007 Geplaatst: 18 juli 2007 hoi, je kan bij microsoft een programmatje downloaden, dat je probleem verhelpt. Mocht je het vinden, hoor ik dat als nog graag.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 19 juli 2007 Geplaatst: 19 juli 2007 Nu wil alleen de audio CD opstarten, de rest start niet zelf op. ook geen CD met auto run.
jeevanhoof Geplaatst: 19 juli 2007 Geplaatst: 19 juli 2007 hoi, ofwel ga je in je register het volgende controleren Ga naar Start > Uitvoeren en type daar regedit en klik op OK. Ga opzoek naar de volgende sleutel door één voor één de items van de sleutel af te lopen in het verkennerscherm van het register: HKEY_LOCAL_MACHINE > system > CurrentControlSet > Services > Cdrom Kijk daar eens wat voor waarde er wordt gegeven, als er een 0 staat moet je deze in een 1 veranderen. Dit is de site van microsoft waar het probleem beschreven staat en een oplossing geboden wordt : http://support.microsoft.com/kb/330135/nl mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Gast Henri Aalten Geplaatst: 20 juli 2007 Geplaatst: 20 juli 2007 Na het installeren, van een andere brander, gaat het tot op heden wat beter. Bedankt voor alle adviezen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen