Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goede middag,

naast mijn telefoon abonnement van mijn kabel provider, wil ik ook een losstaande internet telefoon hebben. Die ik zo aan internet kan koppelen.

Ik heb al enige tijd de beschikking over zo'n toestel. Een Soyo G668. Had eerder een proef gedaan met een provider. Maar die was echter plotseling weer verdwenen.

Inmiddels een proef gedaan met een andere provider gedaan genaamd VOIPQ (Breda) en na enig gehannes met de vele instellingen werkt dit prima. Voice mails zijn te beluisteren op de web-pagina.

Wat zijn de ervaringen met andere providers die Sip server diensten aanbieden.

Men biedt in het algemeen wel VOIP aan, maar dan in combinatie met een kabel of ADSL abonnement en dat is nu juist niet de bedoeling.

Graag jullie ervaringen,

Groet,

Bram

post-26874-1318259292,6809_thumb.jpg

• 2 weken later...

Geplaatst:

hoi, ik heb zelf een DebitelOne abonnement en dat werkt prima. Je hebt er wel een telefoon die Wifi heeft voor nodig maar het werkt prima. Tot nu toe is bekend dat de eerste 2 jaar alle gesprekken naar vaste nummers in Nederland gratis zijn. Ik heb het werkend met ADSL van KPN/ Speedtouch 580 en 780.

Geplaatst:

Allo Hea8,

bedankt voor de info. Het is wat lastig informatie te vinden over wat goed of minder goed werkt.

Inmiddels een proefje gedaan met mijn Soyo losstaande Sip telefoon met provider Voipbuster en dat werkt zo te zien (of beter te horen!) goed en de kosten zijn minimaal.

Vervolgens wil een Sipura 3000 SPA router gaan gebruiken.

Inkomende gesprekken komen dan via mijn internet telelefoon aansluiting van Zeelandnet en/of Butgetphone binnen en uitgaande via Voipbuster of Budgetphone.

Zal mijn KPN ISDN aansluiting er nog maar even bij houden, totdat alles goed werkt.

Voor praktische tips en ervaring met genoemde providers hou ik mij aanbevolen.

Het lijkt wel wat op zoeken in een doolhof met een scala van tarieven en mogelijkheden. En uiteraard is van belang de kwaliteit van verbinding.

Groet,

Bram

Geplaatst:

Ik maak al een aantal jaren gebruik van een sipura 3000 adapter.

Inkomende gesprekken lopen bij mij gewoon via een KNP budget abbonementje.

Ik heb daarnaast voor inkomend en uitgaand verkeer een aantal jaren gebruik gemaakt van budgetphone, ervaringen wisselend goed en matig.

Sedert een aantal maanden heb in een compuserve aansluiting en zat daar ook gratis internet telefonie bij, met vrij bellen naar vaste nummers in Nederland en je kan ook gebeld worden.

Verder maak ik voor het bellen gebruik van betamax providers.

Bellen naar het buitenland, dagenlijks naar Brazilie gaat via voipbusterpro kwaliteit is uitstekend.

Bellen naar mobile nummers in Nederland gaat via voipcheap

Ik maak dus optimaal gebruik van de mogenlijkheden van de sipura 3000.

Helaas is deze bijna niet meer te koop maar zijn opvolger de 3102 is net zo goed heeft dezelfde mogenlijkheden en heeft ook nog een ingebouwde router kost zo'n rond de 65/70 euro

Nog een tip, prijsvergelijking betamax providers is te vinden op http://backsla.sh/betamax

Geplaatst:

Tiscali + bellen. Voor 4,95 per maand (geloof ik) bel ik gratis in Nederland. Werkt prima, ook als ik met uTorrent de lijn roodgloeiend heb.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

re: Borsjea

"Ik maak dus optimaal gebruik van de mogenlijkheden van de sipura 3000.

Helaas is deze bijna niet meer te koop maar zijn opvolger de 3102 is net zo goed heeft dezelfde mogenlijkheden en heeft ook nog een ingebouwde router kost zo'n rond de 65/70 euro

Nog een tip, prijsvergelijking betamax providers is te vinden op http://backsla.sh/betamax"

Beste B,

Vriendelijk dank voor je advies. Inmiddels hier ook een Sipura 3000 geinstalleerd en dat werkt buitengewoon goed. Ook de bestaande telefoonlijn wordt geintegreerd in het apparaat en verder kun je diverse internet SIP providers er gewoon bij plaatsen.

Had de Sipura 3000 overigens gebruikt gekocht. Het was nog wel een toer om het wachtwoord, waarschijnlijk aangebracht door een provider, aan te passen/uit te schakelen.

Maar nu werkt het als een zonnetje.

De geluidskwaliteit is ook prima. Alles komt luid en duidelijk over. Maar eens kijken of dit zo blijft als het net zwaarder wordt belast.

Nu nog een kijken naar het "woud" van instelmogelijkheden op zo'n Linksys Sipura.

Groet,

Bram

Geplaatst:

@verkerkbr,

Gefeliciteerd met je aanschaf.

Ik heb in het verleden heel veel gelezen in het forum van voxilla kijk in het Linksys (Sipura) VoIP Support Forum op http://forum.voxilla.com/

Wil je gaan spelen met het dialplan download dan Dial plan wizard.

Je kan dan precies zien wat all functies doen die in je string staan.

Zie in het zelfde sipura forum het onderwerp Dial Plan Wizard Software - Beta

Geplaatst:

Beste Borsjea,

inmiddels alles werkend. Instelling van een en ander valt overigens reuze mee. Er zijn goede nederlandse voorbeelden. Die kan ik, desgevraagd, hier nog wel even aangeven. Ga zeker nog verder kijken naar de andere instelmogelijkheden.

Aangesloten zijn nu, mijn al bestaande analoge lijn. En via Internet Sip: Voipbuster op Line 1 en PSTN voor Budgetphone. Je kunt hierbij ook je nummervermelding meesturen.

Dit alles weer aangesloten op een standaard dect telefoon.

Deze Linksys Sipura Spa 3000 bleek achteraf afkomstig van een Abel Voip abonnement.

Wel opletten dat deze (destijds goedkoop aangeboden apparaten, inclusief abonnement) beschermd zijn met een wachtwoord. Waardoor je een aantal basis instelling niet kunt veranderen.

Uiteindelijk bleek het, na enig enig zoekwerk, mogelijk de zaak te resetten naar de basis instelling zonder wachtwoord en apparaat daarna te voorzien van nieuwste firmware. Weet echter niet of dit altijd lukt.

Zo'n Sipura werkt buitengewoon goed met een eigen keuze, via welke verbinding je wie wilt bellen. Zoals instellen van landennummers voor gratis bellen naar buitenland, bellen naar mobiele telefoons, 112 etc. etc.

De geluidskwaliteit is ook boven verwachting uitstekend.

Dit is echt een aanrader, om de bestaande telefoon te combineren met Voip Sip internet bellen. Je kunt uiteraard je bestaande abonnement ook nog vaarwel zeggen.

Volgens de financieele berichtgeving houdt KPN Euro 0,40 over van iedere Euro die wordt berekend voor een vaste telefoonlijn.

En dan nog maar niet te spreken over de vakantie ganger, die met zijn nieuwste (gratis ?) GSM toestel wat foto's naar zijn familie heeft overgestuurd vanuit het buitenland !

Groet,

Bram

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen