Ga naar inhoud

Welke voordelen heeft duo lnb nu, welke zenders krijg ik er meer bij?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik lees van alles over duo-LNB. Nu ben ik een beginnende sattelietkijker en probeer mij middels jullie ervaringen deze wereld mij eigen te maken.

mijn vraag is welke voordelen heeft duo lnb nu, welke zenders krijg ik er meer bij?

verder de vraag over de Hotbrid satteliet. deze ben ik kwijt na de lancering van Astra 3. Is er een manier om deze terug te krijgen?

Hans

p.s ik ben in het bezig van een invero idl070pvr en een triax schotel van 65 cm

Geplaatst:

Hans, welkom hier,

met de duo-LNB krijg je Astra 3 erbij (dus naast Astra 1). Astra 3 is van belang voor de ontvangst van de Nederlandse regionale omroepen: die zijn nu (ook) nog te ontvangen via Astra 1, maar na de zomer slechts via Astra 3.

Voorlopig is dat het enige. Astra 3 zal echter in toenemende mate gebruikt gaan worden voor de verspreiding van het NL-CD pakket.

Je vraag over Hotbird begrijp ik niet. Je hebt nu een vaste schotel met één (enkele?) LNB? Zo ja, dan kan je Hotbird niet ontvangen, als je schotel op Astra 1 staat gericht. En Astra 3 is niet recent gelanceerd.

Geplaatst:
Citaat:
Hallo,

Ik lees van alles over duo-LNB. Nu ben ik een beginnende sattelietkijker en probeer mij middels jullie ervaringen deze wereld mij eigen te maken.
mijn vraag is welke voordelen heeft duo lnb nu, welke zenders krijg ik er meer bij?

Een handige site om te zien welke zenders op welke satelliet zitten is deze ; specifiek voor astra3; deze.
Geplaatst:

Ok dank jullie wel voor jullie antwoorden. Ik begrijp dat ik er niet aan ontkom om de duo lnb aan te schaffen.

met de vraag over Hotbird bedoelde ik dat ik deze eerst wel kon ontvangen en nu niet meer.Ik dacht dat dit te maken had met de astra 3. Zal wel met iets anders te maken hebben.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen