Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben nog niet zo lang bezig met het kijken naar satteliet tv via de pc, hier heb ik een vraag over. Het is misschien een domme vraag maar kan iemand mij zeggen hoe ik een frequentie kan toevoegen bij ProgDVB. Waar moet ik op klikken??

Alvast Hartelijk Dank,

Geplaatst:

De frequenties die door progDVB gescand worden staan in de .ini files in de transponder directorie van progDVB. In deze dir vindt je een groor aantal .ini files met een nummer ervoor. Dat nummer geeft de graden aan waarop de sat staat waarvan de bekende transponders in de lijst staan. Dus 0192.ini voor Astra 19.2 en 0130.ini voor Hotbird.

In deze ini files staan in een vast formaat de gegevens van de transponders die op de betreffende sat actief zijn. Na de aanduiding [DVB] staat op plaats 0 het aantal transponders dan de lijst bevat. Daarna dat aantal regels met een volgnummer, frequentie, polarisatie, signal-rate, fec en de provider naam.

Als je dus frequenties toe wilt voegen moet je de gegevens daarvan opzoeken op lyngsat.com of kingofsat.com, de gevonden gegevens toevoegen en de teller op plaats 0 verhogen met het aantal toegevoegde frequenties.

Over het algemeen is de lijst aardig compleet naar mijn ervaring, maar als je oudere versies van deze files gebruikt zal het voorkomen dat bepaalde transponders er niet in staan.

Joshyfun op joshyfun.peque.org.transponders houdt echter deze .ini file netjes bij. Daar kun je de meest actuele transponderfiles downpoaden. Dus kijk even of de frequentie die jij erbij wilt zetten in de laatste file van Joshyfun voorkomt en vervang dan de bestaande .ini file met de nieuwe van Joshyfun.

Voor een directe scan van een frequentie kun je ook onder Channel list - Scan transponder, de betreffende frequentie, polarisatie en symbol rate invoeren en laten scannen. De resultaten van deze scan worden naar ik meen wel in de channellist opgenomen maar de betreffende frequentie wordt niet aan de .ini file toegevoegd zodat bij een volgende Channel search de betreffende frequentie niet meegnomen wordt. Daarvoor moet hij eerst aan de .ini file toegevoegd worden.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen