Gast Geplaatst: 21 juli 2007 Delen Geplaatst: 21 juli 2007 Ik probeer in een PHP pagina de lettertype te veranderen. Kan dat met een HTML code? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Puch Geplaatst: 21 juli 2007 Delen Geplaatst: 21 juli 2007 Het hangt er vanaf hoe je je output stuurt. Lettertypes en zo kan je best via css doen. Dan kan je werken met classes en zo het lettertype van je output sturen Simpel voorbeeldje: de tekst 'Hello world' in variabel $tekst gestoken Default font is 'arial' de tekst 'hello world' is in 'times new roman' Code: <?php$tekst = "Hallo, world";?><html><head><style type="text/css"><!--body,td,th { font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;}.tekst {font-family: "Times New Roman", Times, serif}--></style></head><body>default lettertype<br /><?php print "<span class=\"tekst\">" . $tekst . "</span>"; ?> </body></html> iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 21 juli 2007 Delen Geplaatst: 21 juli 2007 Ok bedankt is duidelijk! Maar wat als ik één bladzijde een ander lettertype wilt geven? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Puch Geplaatst: 22 juli 2007 Delen Geplaatst: 22 juli 2007 Ik los dat meestal op door in tabellen te werken Dan ken je een class toe aan die tabel iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Big fellow Geplaatst: 22 juli 2007 Delen Geplaatst: 22 juli 2007 @Puch; De vraag was hoe een bladzijde (pagina?) in een ander lettertype te krijgen. En jij zegt dan dat je die pagina in een tabel moet zetten??? Waarom maak je niet een nieuwe class aan, bv. "special", met alleen dat specifieke lettertype, en zet onder <body> <span class="special"> , en vlak boven </body> </span>. Dan is je probleem veel netter opgelost. Tabellen moet je alleen gebruiken voor iets wat in een tabel hoort. Je gaat ook geen tekst document schrijven in een spreadsheet denk ik? Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen