Ga naar inhoud

[70xxS] hoe een dreambox flashen met een usb comport kabel

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

weet iemand hoe je een dreambox kunnen flashen met dreamup , de pc vraagt voor de driver nieuw usb apparaat en verder kan ie niets vinden ????

Geplaatst:

je moet de driver voor je serial-usb convertor installeren (Com1 t/m Com4 volgens mij) en dan die com-poort selecteren in dreamup.

Een dreambox flashen via USB is voor zover ik weet onmogelijk.

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

ik heb het al gedaan maar als dreamup lan vraagt dreambox aan, doe ik hem aan maar er gebeurt niets meer , ik heb deze toestand na onderbroken flashen met dream wizard trouwens het is een db500 en geen 70xx , ik heb alle dreamup.exe's met en zonder lan geprobeerd maar geen contact meer met de dreambox is ie dood ????

Geplaatst:

Je moet de 500 Serieel Flashen ( werkt niet via USB ) zoek ff of iemand met een DeskTop met serieele Poort , en gebruik een ( echte ) Nullmodem Kabel

www.dm500.de/

Geplaatst:
Citaat:
Je moet de 500 Serieel Flashen ( werkt niet via USB ) zoek ff of iemand met een DeskTop met serieele Poort , en gebruik een ( echte ) Nullmodem Kabel

www.dm500.de/

Dat is niet nodig hoor. Als je een Serial to USB kabel hebt, dan wil dat ook wel lukken. Dus het is echt niet vereist om een computer met seriele poort te hebben. Ik heb ooit eens een Dreambox 500 geflashd met behulp van de Serial to USB kabel.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Geplaatst:

Om zeker te zijn wat er nu precies niet werkt, zou je misschien beter even je seriele port kunnen testen. Misschien heb je nog een andere apparaat in huis waarmee je serieel zou kunnen babbelen?

Wat ook kan, is dat je niet de juiste seriele port kiest (COMx). In configuratiescherm>systeem>hardware>apparaatbeheer vind je je usb to serial converter terug. Met tussen haakjes het com port nummer wat hij voor zichzelf heeft gekozen. Via eigenschappen, en dan volgens mij geavanceerde instellingen kun je ook dit comport nummer nog aanpassen.

Alles wat je met een 'normale' seriele port kunt, kun je ook met een usb to serial converter. Ik werk er zelf dagelijks zoniet wekelijks mee. (voor het werk, en nee ik doe voor het werk geen dreamboxxen flashen.). Het is een 'doodnormale' seriele port voor je pc.

Geplaatst:

ik heb nu de port settings als volgt :

bits per second : 1200 was 9600

data bits : 8

parity : none

stop bits : 1

flow control : none

advanced

com1

fifo buffers aangevinkt

recieve en transmit buffer beide high

Geplaatst:

nee ome merde , maar met een gewoone desktop pc en seriel kabel wel , dus usbcomport kabel niet aan te raden .

Geplaatst:

Hmmmm dan mis ik toch iets! Heb al tig keren gebruik gemaakt van een Serial to USB kabel en deze verbonden met de USB poort van m'n Notebook en Seriele poort van m'n dreambox. Werkt hier altijd!

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Geplaatst:

Ook mijn ervaring met een [Vivanco USB Serial Apdator]is zonder meer goed!

Ziet elke dreambox er mee,koste wel 26 euro!

groetjes boekkie

Dreambox  Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd.

Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen