Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet iemand een mogelijkheid om een lpt1 poort te simuleren op een computer waar XP op draait. Ik gebruik namelijk een oud dos programma wat alleen kan printen naar een lpt1 poort. Het programma draait op een standalone PC dus niet in een netwerkomgeving dus via een gedeelde printer is het helaas niet mogelijk.

HG

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

• 2 weken later...
Geplaatst:

hartelijk dank, het werkt op mijn HP2550 kleurenlaser jet. Echter als ik een HP2600 kleuren laser jet op dezelfde machine shared dan wordt er niets geprint en is er in de printqueue te zien dat het document pending is. Wat kan hier de rede van zijn?

HG

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

• 5 weken later...
Geplaatst:

Ik heb dit allemaal geprobeerd en het werkt wel correct met de HP2550 maar niet met de HP2600. In het printerscherm komt dan te staan dat het een "downleveldocument" betreft en zijn geen pagina's zichtbaar. Is dit een probleem van de printer/ printerdriver?

HG

Geplaatst:

inderdaad, denk dat je best de 2de printer op LPT2 zet.

net use LPT2 \\pcname\share

Simean

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Geplaatst:

Nee ik als ik de hp2550 op lpt1 zet dan gaat alles coorect. Het zelfde probleem heb ik als ik het op een andere pc uitprobeer dus het zou een verschil moeten zijn tussen de hp2600 en de 2550

HG

Geplaatst:

ik vermoed dat de hp2600 geen dos printer emulatie heeft.

weet eigenlijk niet hoe ze dit noemen , maar als dos printen niet ondersteund wordt , dan werkt het idd niet.

het probleem is dan dat de printer het document niet begrijpt zoals dat gestuurd wordt.

in windows zet de driver het dos text bestand dan om naar een begrijpbaar formaat voor de printer.

heel veel recente printers hebben dit....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen