rai Geplaatst: 23 juli 2007 Geplaatst: 23 juli 2007 Is het al iemand opgevallen dat sinds het beeindigen van de WImbledon uitzendingen, het beeld niet meer beeldvullend is? Ik heb m'n Humax zo ingesteld staan, dat als er niet in breedbeeld wordt uitgezonden, het beeld dan 4/3 is. Echter, BBC-HD is nu ook 4/3 geworden. Alleen zijn de verhouding zoek. Moet met de hand het beeld nu vullend maken. Zijn ze de 16/9 "puls" vergeten of hebben ze de resolutie omlaag geschroefd?
Pierre12 Geplaatst: 23 juli 2007 Geplaatst: 23 juli 2007 Vreemd, ik heb vanmiddag nog gekeken, had gewoon 16:9 beeld
dunhans Geplaatst: 23 juli 2007 Geplaatst: 23 juli 2007 Hier ook zo, ik bedoel dus 4/3 in verkeerde verhouding! Als ik overschakel naar bv. Astra HD krijg ik het wel automatisch beeldvullend en goed. Was mij wel opgevallen! Ik heb ook een Humax. Jammer dat ook de TOUR in 4/3 wordt uitgezonden op SAT1 HD, terwijl Sporza/België wel in 16/9 SD is. Nederland 1 vind het ook nog steeds mooier in 4/3, ik niet. Groeten Dunhans. Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1 / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2 / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 / Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.
Gast Geplaatst: 24 juli 2007 Geplaatst: 24 juli 2007 Ik heb ook een Humax STB, maar het vreemde is dat ik BBC HD (nooit trouwens) in 4:3 formaat kan krijgen. Ik kijk in dit geval dan via de SCART omdat mijn HDMI op 1080i formaat staat en mijn TV dus standaard op "WIDE" overgaat. Als ik via de SCART afstemd op ASTRA HD en stel hem in op 4:3 beeldformaat zie ik ook keurig de balken boven en onder, BBC HD blijft echter fullscreen op mijn scherm, echter niet in de modus "WIDE" maar op Juist (een Panasonic plasma TV), terwijl BBC HD voor Wimbledon ook op WIDE stond.
rai Geplaatst: 27 juli 2007 Auteur Geplaatst: 27 juli 2007 Gelukkig, ben ik niet de enige. hebben zeker tijdens Wimbledon te veel data verzonden. Moet nu gecompenseerd worden ;-)
rai Geplaatst: 15 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 15 augustus 2007 Ik heb een mailtje aan BBC-Digital verzonden, maar die zien ook het probleem niet. Zal wel zo zijn dat alleen dan de HUMAX volledig de weg kwijt raakt. Ik heb b.v. ook geen ondertiteling en verdere EPG info op BBC-HD. Op m'n dreambox werkt dat dus wel. Mar helaas, daar heb ik weer geen beeld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen