Andre1 Geplaatst: 24 juli 2007 Geplaatst: 24 juli 2007 Mijn Humax 5400 is via scart aangesloten op een LCD TV Philips 32PF5321. De Humax staat op “automatisch breedbeeld”. De TV is ingesteld op beeldformaat 14:9. Bij het zappen kiest de TV automatisch voor het juiste formaat breedbeeld of 14:9. To zover alles OK. Echter, als ik de TV met de afstandsbediening aanzet op een breedbeelduitzending schakelt hij niet automatisch naar breedbeeld, maar blijft (vervormd) 14:9 weergeven. Ik moet dan eerst zappen (is soms zoeken) naar een niet-breedbeeld kanaal en dan terug zappen naar het breedbeeld kanaal. Alleen dan schakelt hij automatisch naar breedbeeld. Bij terristische ontvangst heb ik dit probleem niet (bij opstarten op een breedbeeld kanaal kiest hij automatisch voor breedbeeld). Kan ik dit verhelpen met de instellingen of is dit normaal. Is dit alleen met mijn TV/Humax of hebben andere TV’s dat ook?
smetje limb.BE Geplaatst: 2 augustus 2007 Geplaatst: 2 augustus 2007 stel je tv eens in op 16/9 oftewel op auto matische beeld instelling 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
SaTJuNK Geplaatst: 4 augustus 2007 Geplaatst: 4 augustus 2007 Heb je wel een volledig bekabelde scart ? Meende dat ie een puls meezend en als dat draadje onrbreekt weet de tv niet dat ie moet omschakelen.. VU Duo4K SE
Andre1 Geplaatst: 29 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2007 Scart is OK. De TV schakelt ook. Alleen, als ik de TV aanzet (de Humax staat altijd aan) dan schakelt de TV niet. Ik moet dan eerst zappen (naar een niet breedbeeld kanaal) voordat hij schakelt. Is dus vervelend.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen