Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een speedtouch 780 met een belbudget lijn (met nummerherkenning) welke ik heb aangesloten op mijn FXO poort. Uitgaand bel ik dus met VOIPbuster en inkomend krijg ik mijn telefoontjes via de belbudget lijn.

Nu heeft de speedtouch 780 ondersteuning voor beide soorten nummerherkenning DTMF (oud systeem gebruikt door de KPN) en FSK (wereldwijd gangbaar nummerherkenningssysteem) wat ook de reden is dat ik deze heb aangeschaft. In mijn geval dient de speedtouch dus de DTMF informatie (welke kort wordt verstuurd vóór de eerste keer overgaan) die over de belbudgetlijn binnenkomt door te zetten naar de Tel1 poort. Ik heb in mijn speedtouch configuratie country op Nederlands staan zodat hij weet dat het DTMF systeem gebruikt moet worden, echter krijg ik geen nummer in mijn display (hij geeft niet eens allemaal nullen zoals gebeurt bij een onbekend nummer, de display blijft echt helemaal leeg en na het bellen gaat ook mijn indicator van een gemiste oproep niet branden). Nu kan ik de country ook op ETSI zetten (waarbij het FSK nummerherkenningssysteem gebruikt wordt) en dan geeft de display bij overgaan "onbekend" en gaat het gemiste oproep indicatortje wel branden, maar dan heb ik dus nog geen nummerherkenning en dit zal ook nooit gaan werken zo lang KPN niet overgaat op FSK.

Verbindt ik mijn telefoon overigens direct met de splitter dan zie ik het nummer wel (dus hij wordt wel meegestuurd).

Wie heeft een idee wat er mis gaat en hoe ik het op kan lossen. Ik heb het vermoeden dat de ST nu net te laat getriggerd wordt en dus de FSK informatie gemist heeft, maar aangezien hij wel FSK ondersteund moet dit op te lossen zijn. Alvast bedankt voor het meedenken.

Geplaatst:

Heb je al eens geprobeert de A en de B connectie om te draaien? Dus de twee telefoon draadjes omdraaien?

Misschien dat de speedtouch polariteit gevoelig is?

'tis maar een idee.

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb zoiets dergelijks ook gehad op de spa3000. Hier zit een instelling in (ik dacht iets van "ring delay") waar je in kan stellen hoeveel tijd er nodig is om de nummer herkenning te doen, voordat de telefoon gaat rinkelen. Miscchien kent de speedtouch ook zoiets,

Twan.

DM7020

Geplaatst:

Iemand enig idee of deze "ring delay" ook op de speedtouch zit. Ik heb wat zitten zoeken in telnet en handleidingen/internet, maar zie zo snel deze optie niet).

Het kan ook zijn dat de FXO poort pas getriggerd wordt ale er een beltoon binnen komt (en hij standaard luistert naar de Voip poort) en dus net de DTMF nummerinformatie heeft gemist welke vóór de eerste beltoon binnen komt. Maar volgens de specificatie van de ST780 moet deze DTMF aankunnen dus ik neem aan ook op de FXO poort.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Het probleem ligt waarschijnlijk aan de telefoon (Profoon) een andere testtelefoon was van hetzelfde merk en deed het ook niet. Heb het opgelost mbv een DTMF-FSK converter te plaatsen na de speedtouch (tussen de speedtouch en de telefoon).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen