Gast Geplaatst: 26 juli 2007 Geplaatst: 26 juli 2007 Hallo, Ik heb een satteliet kaart gekocht de : Twinhan AD-SP400 (1041) DVB-S2 CI PCI En deze wil ik gaan gebruiken in een htpc (mediacenter). Nu is dit op zich niet zo'n probleem maar deze media center moet ook dvd's en alle andere soorten files afspelen zoals iso's en ifo's enz. Ook wil ik kaart sharing gebruiken maar werkt dit wel samen een eem media programma (MCE, media portal, nero home). En is het mogelijk om een dreambox als kaart server te laten draaien en de htpc als client en zo ja welke software heb ik hier voor nodig. En welke media software is het best om de meeste formaten af te spelen. En welk OS is het best te gebruiken. Dit alles moet wel samen werken met de dvb-s2 kaart. Alvast bedankt.
Gast Geplaatst: 26 juli 2007 Geplaatst: 26 juli 2007 Onder MCE gaat dit niet werken omdat de software dit simpelweg niet kan. Onder XP zou het moeten gaan werken. Maar waarom gebruik je de dreambox niet als settop box om zo via je media center te kijken. De instellingen binnen MCE geven de mogelijkheid om een settop box te gebruiken. Ik gebruik mijn mediacenter om binnen de schil van MCE analoog te kijken en op te nemen. Wil ik naar de sat kijken gebruik ik XP icm een hauppauge nexus s kaart. Google anders even er bestaan hele goede fora voor dit fenomeen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen