Gast Geplaatst: 26 juli 2007 Geplaatst: 26 juli 2007 Sinds een maand of 3 heb ik een Inverto IDL 7000, op aanraden van mijn satboer. Ik heb al sinds de aanschaf problemen met een schokkend beeld, dat wil zeggen, het beeld blijft even (1 sec) stilstaan, geluid loopt wel door en vervolgens het beeld ook weer. In eerste instantie ergerde ik me niet aan het beeld, omdat ik amper tv keek en omdat ik soms meer dan een uur probleemloos een zender kon bekijken. Helaas, na een update naar de nieuwste beta is het probleem erger geworden. Het is nu zelfs zo erg dat ik op SBS om de 30 seconden een stilstaand beeld heb! Ook NED2 en NED3 worden erg slecht weergegeven, de rest van de NL zenders zijn een stuk beter, maar verre van perfect. Een downgrade naar een oude firmware hielp niets, probleem bleef. De CI module die ik gebruik is een Aston v1.05 (relikwie uit mijn Topfield 5000PVR die is overleden). Nu dacht ik zelf dat het probleem daar misschien in zat, maar voordat ik naar de satboer ren om een dure Aston module te kopen vraag ik jullie graag eerst om input! Iemand enig idee of ervaring met hetzelfde euvel?
henrybu Geplaatst: 26 juli 2007 Geplaatst: 26 juli 2007 Ik herken dit probleem, ik heb dan wel de bekende aston module maar heb hier ongeveer de zelfde problemen. Mijn sat boer staat ook voor een dilemma, hij zegt dat er meer mensen zijn met dit probleem. Het viel mij wel op dat dit probleem zich na een maand of twee op doemde, anders had ik m nog kunnen ruilen voor een box zonder problemen. Succes ermee
Murdock Geplaatst: 26 juli 2007 Geplaatst: 26 juli 2007 Je hebt die oude Astonmodule toch niet bij die IDL gekocht? Die dingen zijn al 5 jaar niet meer op de markt! En wat er daarna op de markt was waren namaak modules. Heb je Automatisch EPG ophalen aan staan? Zet die eens uit. Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Gast Geplaatst: 26 juli 2007 Geplaatst: 26 juli 2007 Automatische EPG staat uit, net als automatisch decoderen, overigens. Die cam heb ik 4,5 jaar geleden gekocht, geloof ik, werkte naar tevredenheid in de topfield die vervangen werd door deze Inverto, dus ik verwachte daar geen problemen mee, vandaar dat ik geen nieuwe heb gekocht.
Jan Ambers Geplaatst: 26 juli 2007 Geplaatst: 26 juli 2007 Ik heb hier ook diverse kennissen die die doos gebruiken met een 1.07cam... En veel beelduitval stilstaandbeeld en vooral bij de minste regenvlaag, uit met de pret! Schotel staat op max signaal afgesteld, met Triax 80cm en Inverto LNB. Mijn geloof en vertrouwen in de Inverto staat op een laag pitje!!!! Signaallevel staat meestal op 55% en signaalkwaliteit op 52%... Ander toestel erop gezet duidt 75 of 80% aan!!!
Murdock Geplaatst: 26 juli 2007 Geplaatst: 26 juli 2007 Tja, je moet niet altijd geloven wat zo'n meter aangeeft. Bij mij valt ie alleen weg bij extreme stortregen en ik heb ook gewoon een 60cm schoteltje... Tuner is echt niet minder gevoeliger dan welke andere, en beeld schokt nooit. Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Coliseo Geplaatst: 26 juli 2007 Geplaatst: 26 juli 2007 Citaat: Tja, je moet niet altijd geloven wat zo'n meter aangeeft. Bij mij valt ie alleen weg bij extreme stortregen en ik heb ook gewoon een 60cm schoteltje... Tuner is echt niet minder gevoeliger dan welke andere, en beeld schokt nooit. Inderdaad. Ik heb een Inverto en een Emubox op dezelfde schotel werken met een quad-LNB. Bij zeer zware regenval (daarnet nog) vallen beide ontvangers gelijktijdig uit. De Emu houdt het in geen geval langer uit dan de Inverto.
JosFop4Sat Geplaatst: 27 juli 2007 Geplaatst: 27 juli 2007 Citaat: Bij mij valt ie alleen weg bij extreme stortregen en ik heb ook gewoon een 60cm schoteltje... Tuner is echt niet minder gevoeliger dan welke andere, en beeld schokt nooit. Precies zo hier en mijn vorige ontvanger, de Philips DSX7072/03 op dezelfde schotel heeft vaker last van uitval bij dezelfde (hevige) buien. Dus toch de schotel beter uit (laten) richten. You can never solve a problem on the level on which it was createdGroeten, JosVU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen