Ga naar inhoud


probleem met starten 5020


Gast hermanus

Aanbevolen berichten

Dat is ook raar. Van de ene op de andere dag wil de Echostar 5020 niet meer starten. Lampje van de afstandsbediening staat wel aan, maar hij gaat niet draaien. Heel af en toe lijkt het alsof hij gaat lopen, maar dan stopt het weer na 2 seconden.

Al gekeken naar de voeding, maar dat is het niet. Wellicht software matig iets? Of met update te maken(beta 111_V1219 for the PVR-5020)?

 

Erg balen, opsturen naar Echostar maar?

 

Tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Dat is ook raar. Van de ene op de andere dag wil de Echostar 5020 niet meer starten. Lampje van de afstandsbediening staat wel aan, maar hij gaat niet draaien. Heel af en toe lijkt het alsof hij gaat lopen, maar dan stopt het weer na 2 seconden.
Al gekeken naar de voeding, maar dat is het niet. Wellicht software matig iets? Of met update te maken(beta 111_V1219 for the PVR-5020)?

Erg balen, opsturen naar Echostar maar?

Tips?


Je zegt dat je al gekeken hebt naar de voeding, maar je omschrijving komt verdacht veel overeen met wat anderen (ik ook) hebben gehad en daarbij lag het aan de voeding. Misschien kan je je harde schijf er eens uithalen en dan opstarten. (Ik weet niet of dit bij de Echostar kan).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, heb ik al geprobeerd. De voeding is ook al helemaal doorgemeten. Moet bijna wel iets software-matig zijn. Is er niet een mogelijkheid om een factory reset te doen buiten het programma ( waar ik niet in kan nu ) om?

Link naar reactie
Delen op andere sites

By the way, denk eigenlijk niet dat ik in de standby stand kan komen. Lampje remote brand alleen en verder doet ie niks, maar zal het proberen...( eens in de zoveel keer gaat ie wel lopen nadat ik de stroom eraf heb gehaald, maar dat duurt niet langer dan een seconde of 2...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Serieel flashen van de tuner via STBTool.

 

Even een tip,

 

Zet je tuner uit ( schakelaar achterop ) haal je CAM eruit en zet je tuner

weer aan,

Start hij nu wel op, voeding !! Zie ook dit topic.

 

Voeding bij deze tuner staat altijd aan, standby functie gaat via het mainboard.

als er rotte elco's in de voeding zitten kan deze de opstart piek niet meer leveren,

met als gevolg dat de tuner weer uitgaat en blijft hangen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou zat ik er toch effe in zeg ( diagnostic menu ), maar helaas iets ingedrukt en er weer uit. Kan me herinneren dat er bij het bovenste regeltje iets van "FALSE" stond?

Nu krijg ik weer alleen het remote lampje en af en toe de 4 ledjes...mmm...blijf nog proberen, want Echostar ( reparatie-afd. ) is met vakantie!!! ( hele volgende week ook nog , nou ja... )

 

Kon ook weer de harddisk bereiken trouwens. Weird hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Kwam per ongeluk weer in de "diagnostic mode" terecht. Melding:
device check
RS232 C check: fail


Wat kan dit betekenen?



Zal ik een factory reset proberen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat heeft Gorefest al beschreven.

Citaat:
Als hij in standby staat druk dan eens 42125 om in "Dianostic mode" te komen (RS232 gaat altijd mis als je er geen loopback connector aan hebt hangen)


Ja, is waar. Stom. Ik wacht effe op het einde van de vakantie vd mannen van Echostar. Kijken wat ze kunnen doen voor me ( en wellicht anderen, als ik het forum zo lees de laatste tijd...).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...