Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een dreambox 7000 met T55 diseqc 4-1 en een twin lnb op astra 1 waarop de strong rechtstreeks is aangesloten en de dreambox via switch. Haal ik de coax kabel uit de strong

bv voor een update dan loopt de dreambox vast en heb ik op geen enkele sat ontvangst.

- maakt de twin kortsluiting?

- is de switch de boosdoener?

Humax 5100

"Het zijn slechte ontdekkingsreizigers, die menen dat er geen land is, wanneer zij niets dan zee kunnen zien."

Geplaatst:

Ik heb hier eens gelezen dat een Dreambox kan vastlopen als het signaal wegvalt (als je de coax uittrekt bijv.).

ik weet niet of dit relevant is voor je probleem.

Geplaatst:

Ja, maar ik haal de coax kabel uit de strong (staat niet aan) deze is verbonden met twin lnb en naar mijn mening niets te maken heeft met configuratie van de dreambox!

Humax 5100

"Het zijn slechte ontdekkingsreizigers, die menen dat er geen land is, wanneer zij niets dan zee kunnen zien."

Geplaatst:

Ik ben (nagenoeg) leek in deze situatie, maar het samenvattend lijkt het mij dat doordat je de kabel lostrekt er toch een "puls" komt richting switch, waardoor deze (even) van slag is en deze daardoor richting alle uiteinden iets verkeerds stuurt.

En door dit laatste lijkt de DB zich op te hangen.

Lijkt mij dus een erg 'nare' samenloop van omstandigheden ...

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Geplaatst:
Citaat:
Ja, maar ik haal de coax kabel uit de strong (staat niet aan) deze is verbonden met twin lnb en naar mijn mening niets te maken heeft met configuratie van de dreambox!

Hmm, ik het wel het volgende eens meegemaakt :

Had hier een Dreambox 7000 te leen om wat te testen. Als zowel de Dreambox als de Aston aangesloten waren op de Diseqc-switch (had toen astra/hotbird met twin-LNB) kreeg ik op de Aston bij bepaalde zenders (zoals Discovery) een NO SIGNAL foutmelding. Andere zenders (zoals één) werkte goed. en ook zonder de Dreambox aangesloten was er geen probleem.

Na wat experimenteren bleek dat ik het probleem kon oplossen door een analoge satfinder tussen de disecq en de aston te zetten.

Het probleem zou volgens de meer ervaren mensen hier een slechte diseqc-switch zijn en misschien is dat bij jouw ook wel het geval ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen