Ga naar inhoud


Wat zijn acceptabele waarden voor SNR en AGC?


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb een dreambox waarvan het beeld af en toe wegvalt, vooral bij slecht weer.

Nu heb ik een signaal meting gedaan en kom uit op SNR=74%, AGC=63% en BER=0.

Is dit voldoende voor een 80cm schotel en astra 2, of moet ik mn schotel beter afstellen?

 

mvg,

 

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat je hem beter af moet stellen. Bij mij komt de Astra 2 op 92% SNR binnen op een Visiosat en ik zit verder van de Footprint dan jij.

 

 

Groet,

 

JJK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt consumer ontvangers wat betreft ontvangst waarden niet met elkaar vergelijken.

Al die fabrikanten koken hun eigen soepje.

Gewoon de schotel op maximale signal quality afstellen en ben je niet tevreden, dan ga eens denken aan een grotere schotel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hallo,

ik heb een dreambox waarvan het beeld af en toe wegvalt, vooral bij slecht weer.
Nu heb ik een signaal meting gedaan en kom uit op SNR=74%, AGC=63% en BER=0.
Is dit voldoende voor een 80cm schotel en astra 2, of moet ik mn schotel beter afstellen?

mvg,

The Iron Maiden


Voor een dreambox is SNR van 74% te mager. Bij ca 60 a 62 % heb je al geen beeld meer. Een normale zou moeten zijn: ca 82 a 92 %, één en ander afhankelijk van model ( tuner ) en transponder, c.q. schotel grootte. Maar bij een dreambox 7020 en 80 cm schotel moet ca 90% haalbaar zijn.

Kun je via opnieuw uitrichten niet echt hoger komen, denk dan eventueel aan de LNB, coax, f -konnectors. Ook deze factoren spelen mee.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

idd een philips tuner zal bv; zo'n 5 - 8% minder zijn dan een alps tuner van de Dreambox , dusje kan je moeilijk bazeren op signaalmetingen van anderen en andere decoders.

Gewoon het max. signaal zoeken met jouw installatie!

 

suc6,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Denk dat je idd ff beter moet afstellen.. met mijn 54 CM schoteltje op de Astra 2 ( met Dreambox 500 ) een SNR van 87~88% AGC ook 87~88%

 

(op 12148H)

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je draait met een oude Dreambox 7000 die waardes kun je echt niet geloven!!!

 

Ik zeg niet dat je schotel niet goed staat uitgericht!!!

 

Maar de ervaring leert dat als je er nu b.v een nwe. 7020 of 7025 aanhangt je waardes zullen stijgen.

 

Heb je geen blokken of een hoge BER uitslag op de hoog frequente kanalen???NED 1 - 2 - 3 (transponder 12515)

 

is je antwoord NEE!!Dan staat je schotel echt wel goed.

 

Gr.Info

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij heeft t over Astra 2 niet Astra 1

 

oh en ik heb geen eens mn F-connectors geisoleert tegen de regen.. moet nog steeds :X

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...