Ga naar inhoud


Beste ADSL modem??


renzie

Aanbevolen berichten

Citaat:
Ik ben op de verschillende forums ook de FritZ! tegengekomen, wat ik daarover gelezen heb is dit een goede betrouwbare modem.


heb al 1 jaar adsl verbinding via edpnet(belgië). Zeer goede verbinding, nooit last bij het surfen...sinds enkele maanden gebruik ik voip (internetcalls/voipbuster)
Regelmatig viel mijn telefoonverbinding weg...Ik dacht eerst dat het aan de voip-dienst lag....niets was minder waar...

bleek dat de adsl lijn tijdens het bellen regelmatig uitviel..... :-(

mijn signaal/ruis fluctueert nogal! vandaag 6-7 (meestal tussen 8 à 12)

lijntest laten uitvoeren:
"Beste klant,

Wij hebben een lijntest gedaan en zien inderdaad dat de DownstreamNoisemargin maar 6dB is (hetgeen meer dan waarschijnlijk de oorzaak is van de disconnecties).

De overige waarden van de lijntest geven geen afwijkende waarden aan (of een eventuele aantoonbare oorzaak voor deze lage DownstreamNoisemargin). Wij willen u verzoeken te testen met een andere modem om te zien of deze een hogere DownstreamNoisemargin verkrijgt. Indien dit niet het geval is, dan blijft als enige optie nog over om de lijn te downgraden naar een lager profiel, zodat de DownstreamNoisemargin zal toenemen (Belgacom geeft geen garantie voor het 6144/640-profiel gezien de afstand naar de wijkcentrale en zal dus geen repair starten in dit geval)."
************
vreemd dat ik tijdens surfen nooit iets merk van 'uitval'

***************
op een ander forum kreeg ik een reply:

De interne modem van de Fritz!box is namelijk niet zo super... Om die reden heb ik op bepaalde plaatsen ook al een (kwaliteits) ethernet ADSL modem voor de Fritz!box geplaatst, en ik had meteen 3 dB meer signaal!

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...