Ga naar inhoud


autogordel


Gast

Aanbevolen berichten

ik zelf een bekent tegenstander van het dragen van een auto gordel

maar nu ben ik genezen eergisteren op de A7 bij alteha in spanje 2 auto voor mijn een mercedes deze begon te slingeren en knalde rechts in de berm ik zag een stof wolk van zo 21 meter hoog daaruit zag ik deze persoon vallen die op de zijkant van de auto voormijn spate zijn of haar hooft uit elkaar . meteen gestopt om iedereen te helpen terwel je langs een dood iemand loopt moet je nog de andere uit de auto halen een kind een baby en vouw en een jongen van een jaar of 15 die leefde nog met alle botbreuken en zo, mijn vrouw vroeg aan een marokkaanse jongen pas even op dat kind ! zijn antwoord was het is niet mijn familie niet te geloven zo iets terwel de slagtofers Marokkanen waren

het gegil van de rest was niet te geloven de auto voor mijn ook met een wat ouder marokkaan die man kon niet meer praten ik heb zelf 2 dagen niet gesslapen van schrik ik moest dit even schrijven ....

maar het moraal is doe je gordel om ik wist niet dat het zo link was je heb geen schijn van kans zonder

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Amen

 

Ik draag mijn gordel altijd en overal.

Ook als ik slecht benzine ga halen hier bij ons om de hoek.

De gordel heeft al meer dan eens zijn nut bewezen. Spijtig dat er nog mensen zijn die het verzuimen om hem te dragen.

 

btw: Net hetzelfde als het dragen beschermende kledij als je met de motor gaat rijden.

Ik erger mij dood als ik iemand met de motor zie rijden in een kort broek en t-shirt.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gordel is zo belangrijk,denk eens als je het kanaal in raakt met 80 hoe hard het water is,net beton.

Geen gordel en je raakt bewusteloos dan kan het weleens te laat zijn.

Ik heb als spuitgast er genoeg uitgehaald,genoeg gezien en meegemaakt.

kijk eens naar die klappers in de f1 als die rijders geen gordel om hadden was zelfs hammilton er geweest afgelopen weekend.

Doe altijd een gordel om en je bent geen mietje als je hem om hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het zelf ook HEEL belangrijk om je gordel om te hebben tijdens een auto rit. Er zullen geheid mensen zijn die er anders over denken. Hoe vaak hoor je niet dat iemand uitkraamd dat het hem/haar nooit zal overkomen. Waar deze mensen blijkbaar niet aandenken is het feit dat je zelf niet eens een aanrijding hoeft te veroorzaken om betrokken te hoeven zijn bij een ongeval. Jij mag dan wel zo goed kunnen autorijden, maar wanneer een ander op de een of andere manier de macht over de stuur verliest, dan ben je alsnog de sigaar.

 

Dus mensen doe ze om, het is in je eigen belang!

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal met jullie eens! Maar ik heb last van een spastische dikke darm, ik heb dus altijd buikpijn. Een autogordel geeft bij mij altijd een verrekt onplezierig gevoel. Mijn auto is een Nissan Micra van ongeveer 8 jaar oud, maar het liefst koop ik een oudere auto waarbij de gordels niet zijn geplaatst omdat dat toen nog niet hoefde. (Het liefst wel met een up-to-date ontsteking zodat ik niet met contactpunten hoef te klooien, maar dat het casco mij in ieder geval vrijwaart dat ik geen gordels hoef te kopen). P.s. Dit blijft off topic omdat ik niets te koop aanbied en/of vraag.

 

Groetjes,

Tom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zeg ik d-box je niet in staat bent om auto te rijden.weet natuurlijk niet hoe ik het me moet voorstellen maar als je zoveel pijn hebt dat je geen gordel kan dragen dan vind ik dat je niet een gekwalificeerde rijder bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik live heb zien gebeuren vergeet ik mijn hele leven niet meer je wordt gewoon als een lape pop er uit geslingert , ik rij nu nooit meer zonder geloof mijn maar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je geeft een eerlijk antwoord.

Ik respecteer dat uiteraard.

Dus doe ik voortaan de gordel om.

 

(Beter een aanwoord van een sat4aller die me geen boete geeft dan van een Agent waarvan ik wel een boete krijg).

 

Groetjes,

(en ik kom het na)

Tom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Helemaal met jullie eens! Maar ik heb last van een spastische dikke darm, ik heb dus altijd buikpijn. Een autogordel geeft bij mij altijd een verrekt onplezierig gevoel.


Misschien een simpel truckje, maar probeer eens met een knijper oid bij de sluiting van de gordel het buikdeel van de gordel iets losser te maken/houden, zit misschien net iets comfortabeler.
Bij een aanrijding oid neemt die knijper zo goed als niks van de beschermingswaarde van de gordel weg.

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

d box je kan je ook laten keuren,als je zoveel pijn hebt met een gordel dan hoef je die niet te dragen,dat komt dan op je rijbewijs te staan.

Ik weet alleen niet waar je,je moet melden maar denk dat een poltiebureau je wel een tip kan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de accessoire-handel zijn dit soort comfort-klemmen ook te koop, om de gordel minder strak te laten zitten. Nog beter lijkt het mij om eens contact te leggen met een bedrijf dat auto's voor gehandicapten prepareert, zij zullen wellicht nog betere, en veiligere methoden kennen om én comfortabel te reizen, én veilig.

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...