Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: opzolder
LNB-houders eraf, rail ondersteboven draaien, LNB-houders er weer op schuiven?

Misschien moet de hele schotel op de kop? smirk

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Reacties 128
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: Eduard07
LNB-houders eraf, rail ondersteboven draaien, LNB-houders er weer op schuiven?

Misschien moet de hele schotel op de kop? smirk

O ja: Eh, groeten uit de kelder. wink

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

L.S.

Heb ik ook gezien, het staat in de handleiding ook zo, maar dan kan die niet zo schuin en als je de railtje omdraait kan de rail schuiner, en dat geeft bij mij een beter signaal.

@ Wiel hangt er inderdaad wat droevig bij, hier ben ik wat onconventioneel in het lijkt niet maar het loopt niet mooi parallel aan iets (alhoewel goede kabel geen storing mag oppikken)

Groeten Erik.

VisionNet FCIS7000 Combo 4/1 switch TDS88+ Astra 19.2+23.5+28.2+HB13, TDS88+Hispa30W, DVB-T+ Harkje

Geplaatst:
Origineel bericht van: Erik S.
L.S.
Heb ik ook gezien, het staat in de handleiding ook zo, maar dan kan die niet zo schuin en als je de railtje omdraait kan de rail schuiner, en dat geeft bij mij een beter signaal.

@ Wiel hangt er inderdaad wat droevig bij, hier ben ik wat onconventioneel in het lijkt niet maar het loopt niet mooi parallel aan iets (alhoewel goede kabel geen storing mag oppikken)

Groeten Erik.

-------------------------------------------
Hoi Erik. Als je de kabels met teep of enkele bandjes aan de LNB arm zou vastmaken, ziet het er 'n stuk beter uit. En vindt er bij storm en windvlagen ook minder beweging van bekabeling plaats, waardoor deze aan de connectoren rukken c.q. trekken.
En zoals het spreekwoord zegt, het oog wil ook iets.

Gr. Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Geplaatst:

Dan klopt de kromming van de rail toch niet meer?

Ik zal er straks eens een foto van posten, ik denk dat ze verkeerd geboord hebben, nu is dat niet zo erg want dan boor ik wel een nieuw gat erboven.

Geplaatst:

Voor zover ik kan zien heeft de rail alleen een kromming in het horizontale vlak (tenminste bij de mijne). Ondersteboven plaatsen heeft dan alleen tot gevolg, dat het gaatje van onder naar boven gaat.

Groeten van de zolder.

Geplaatst:
Voor zover ik kan zien heeft de rail alleen een kromming in het horizontale vlak (tenminste bij de mijne). Ondersteboven plaatsen heeft dan alleen tot gevolg, dat het gaatje van onder naar boven gaat.

Ja klopt en het railtje kan dan iets meer kantelen ,dus je hebt wat meer ruimte voor het afstellen.
Zelf heb ik al meerdere Triax multifeed afgesteld ,ben altijd begonnen met de astra 1 en daarna astra 3, railtje iets kantelen en vastzetten met het kleine parkertje daarna plaatsen van hotbird en astra 2 als je ontvangst op astra 1 en 3 goed zijn dwz echt max ontvangst is het afstellen van de rest simpel kwestie van een beetje schuiven tot max ontvangst.

Groeten Tijgertje.
Geplaatst:

Heb met de nodige aandacht dit draadje gevolgd en heb de goesting te pakken ook eens aan de slag te gaan met het installeren van zo een installatie bij mij thuis. Echter moet ik 3 ontvangers bedienen en eventueel een vierde. Dus dacht ik aan volgende opstelling :

- Triax schotel 88 cm

- Triax multifeed houder

- vier smart titanium quad lnb's

om alles netjes te houden zou ik graag gebruik maken van 4 x een Triax 4 voudige multikabel , ik moet enkel een kleine 3 m. overbruggen naar een multiswitch , m.a.w. heb enkel nood aan 12 m. kabel ( zal wel iets duurder uitkomen dan 16 enkel coaxen , maar het geheel zal veel netter zijn en het oog wil ook wat ).

Nu heeft iemand ervaring met het werken met zo ene 4 - voudige kabel , voordelen , nadelen , aansluiting F-connectoren , enz...

Welke multiswitch zou ik dan best gebruiken ?

Alvast bedankt op voorhand.

kabel :

post-23046-1318260026,6026_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:

die 4-voudige kabel is ontzettend stug/stijf om te verwerken, een bocht moet je ruim leggen, een bundel van 4 coax kabels is veel soepeler te verwerken en er passen er 4 in een flexibele electriciteitspijp, ben je nog goedkoper uit ook...

je hebt dus 4 stuks 4/1 diseqc switch nodig...beste te monteren in een waterdichte e-doos...

Geplaatst:

Ik heb deze 4 voudige kabel gebruikt.Verwerkt makkelijk en niet te vergeten als je de goede neemt heb je een koperbinnendiameter van 1.1 mm.Ik heb hem in Duitsland aangeschaft voor 2 euro/meter.Is stukken goedkoper dan 4 x coax te leggen.De kabel is wel gedraaid (spinning wire) aan de buitenzijde.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Crazy Sat

- vier smart titanium quad lnb's

ik moet enkel een kleine 3 m. overbruggen naar een multiswitch ,

Als je een multiswitch gaat gebruiken moet je Quattro LNB`s hebben en géén Quad LNB`s.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:
Code:
Als je een multiswitch gaat gebruiken moet je Quattro LNB`s hebben en géén Quad LNB`s.

Thanks Henk , had hier even niet aan gedacht. Trouwens dan lijken de Alps Quattro best interessant want zijn per stuk 8 € goedkoper. wink

Doch de multiswitch komt binnen te staan ( aan de binnenmuur van de gevel op zolder ) dus aan welke multiswitch dien ik dan te denken ? ( 16/4 of zoiets , heb van switches echt geen kaas gegeten ). Wel zie ik er tegenop om 4 x een 4/1 switch te gebruiken , maar gewoon een goed werkende multiswitch binnenhuis op zolder voor het ganse systeem.

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Hoi

Heb hier van 't week-end 4 Twin Alps, Triax 88, en Multiblock MB triax aangeschaft.

Maar heb toch wat problemen, met het afstellen hiervan.

Heb nu wel ontvangst op alle 4 de sats, maar heb in totaal maar 800 zenders ???, dus ontbreekt nog wel watte , dacht 'k

Hoe ga 'k best te werk.

Met een signaalzoeker, lukt het langs geen kanten, want het ding beept altijd ?

Heb al gelezen, dat men best het begint bij Astra1. en zo de andere begint.

En is het ook het best, het signaal te zoeken via de DB, maar hoe doe ik dit dan juist ?

DreamBOX 7025+

Beetje hulp aub

Triax 88cm 4x Twin LNB

XpEnology 4*4TB

Denon X1500 5.1

Mac mini M1

Geplaatst:

Ik heb gewoon afgesteld op de frequentie van bvn (fta op astra1). eens ik beeld had proberen fijn af te stellen . Daarna astra3 er vlak tegenaan geschoven (40 mm feed) . Daarna de andere 2 afgesteld door enkel de lnb te herschuiven . Nadat je astra1 goed hebt moet je nietmeer aan de schotel zelf komen .

Voor je begint af te stellen , zet alle 4 de lnb's al op de rail ,recht . Die rail moet gekanteld worden , zodat rechts ( hotbird , als je voor schotel staat ) lager staat dan de rest . Dan zit je ook ineens vrij goed voor de skew van de lnb's .

Een satfinder volstaat , maar dan is er best zo weinig mogelijk bewolking , anders wordt het al veel moeilijker . In elk geval is de snr meting van de dream maar een hulp middel , en zeker niet aan te raden om enkel deze te gebruiken om het perfect af te regelen .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen