Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nou ik ben de helemiddag bezig geweest met triax Multiblock alle 4 lnb's erop astra en hotbird heb ik beeld behalve 23.5 en 28.2 ik heb wel beeld als ik met de schotel naar links draai, maar dan heb ik astra en hotbird niet meer het signaal van beide zijn 95% dat moet goed zien maar wat zie ik over het hoofd de lnb van astra 23.5 staat tegen de lnb stang van de schotel smirk

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

• Reacties 128
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Hier staat de lnb houder van 19.5 tegen de stang , doe je best , aangezien dit de eerste is die je moet uitregelen .De 23.5 staat tegen de 19.5 aan .

Die 95 % zegt niks als t van je decoder komt , denk zelfs dat een satfinder veel nauwkeuriger is . vergeet ook niet die rail zo te plaatsen dat de lnb van 28.5 hoger staat dan 13 oost .

Hier totaal geen problemen gehad met deze werkwijze .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Geplaatst:

OK, dat is hier in orde, gekomen, met goede hulp van ne werk collega.

Woepie woepie.

NU snel naar tv gaan ziens se smile

Triax 88cm 4x Twin LNB

XpEnology 4*4TB

Denon X1500 5.1

Mac mini M1

Geplaatst:
Origineel bericht van: smoking

Hier staat de lnb houder van 19.5 tegen de stang , doe je best , aangezien dit de eerste is die je moet uitregelen .De 23.5 staat tegen de 19.5 aan .

Die 95 % zegt niks als t van je decoder komt , denk zelfs dat een satfinder veel nauwkeuriger is . vergeet ook niet die rail zo te plaatsen dat de lnb van 28.5 hoger staat dan 13 oost .

Hier totaal geen problemen gehad met deze werkwijze .

Wat ik ook doe krijg die 23.5 niet aan de praat ook schuiven met de lnb heeft geen zin totaal geen signaal ermee die andere 2 doen het wel heb de lnb is goed als ik de schotel een stukje links draait dan heb ik wel astra 23.5 dan ben ik die ander weer kwijt.

Even een aavulling,

Astra 19 staat op AA
hotbird AB
astra 23.2 BA
astra 28 BB

• Moderator
Geplaatst:

LNB's te breed, dus niet dicht genoeg tegen elkaar, waardoor je niet op 23 graden komt?

Haal de 19 graden eens weg, en schuif de 23 graden LNB dan eens heen en weer.

Heb je dan wel ontvangst?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

nee ik heb geen ontvangst als ik dat doe de lnb's zijn niet te breed denk ik zijn van die inverto's

Geplaatst:

Als ze 40 mm zijn, lukt dit perfect , tegen elkaar aan haal ik op tvv 19.2 99% , en de 23.5 93% (voor wat het waard is) .

Ik vind het in elk geval weird . Met inverto's ( had ik eerst als test ) had ik ook zo'n probleem , op 28.5 en 13° ook nauwelijks ontvangst . Met de huidige was het echter geen probleem . Ik heb alles behalve een open zicht .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Geplaatst:

probleem is juist dat lnb voor de 23 niet tegen 19 kan komen ik denk dat deze rails niet geschikt is dit is,een gehele alluminium rails incl. bevestiging lnb houder deze heeft van die uiteinden waar de lnb's niet tegen elkaar kunnen komen.

• Moderator
Geplaatst:

Probeer eens het volgende:

Zet de 19 LNB op het midden van de rails. Zorg dat de mast absoluut vertikaal waterpas staat.

Zet nu de azimuth en elevatie van de schotel optimaal op 19.

Beweeg de rails aan de 28 kant omhoog en bevestig en optimaliseer de 28 lnb.

De 13 graden kant voor hotbird staat lager dan de 19 graden en zou nu ook probleemloos beeld moeten geven.

Wanneer dat het geval is zou je daarna de 23 graden probleemloos tussen die van 19 en 28 graden moeten kunnen zetten. De hoogte van de 23 LNB zou dan goed moeten staan.

Let op, dit klopt alleen, wanneer de mast absoluut waterpas staat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik ben inmiddels even wat verder heb nu 23.5 had even de schotel naar beneden gehaald en een ander verplaatst alleen nog even fijn afstemmen, maar ik ga morgen weer verder pfff

en dan op 28.2 weer prutsen,maar ik denk dat het wel goedkom.

• Moderator
Geplaatst:

Om zo meer voldoening heb je wanneer het werkt.

Succes!

Geplaatst:

Dat zou inderdaad kunnen . ik heb plastic houders die wel toelaten dat de lnb's elkaar raken , staan ze maar enkele milimeter uit elkaar ( schotel op astra1 afgesteld ) zogoed als geen ontvangst meer .

Geplaatst:

Ben nog even bezig geweest,ik denk dat het toch aan de lnb houders liggen, ik had gisteravond nog een van die houders uitelkaar gehaald en anders in elkaar gezet dat ie iets meer naar midden kwam tegen de andere lnb nu heb ik wel beeld op astra 3 maar nog niet helemaal goed met fijn afstemming lukt het ook niet, als het straks minder waait ga ik nogeens proberen lukt het niet ga ik om een ander triaxhouder maar met kunststof houders, als deze erop zit kunnen de lnb's wel tegen elkaar,ik moet nog straks nog even kijken als de pijp waterpas staat,hiervoor stond er een motor op daar had ik alles erop maar die werkt niet meer,aangezien ik hier op een rot punt zit kwa locatie heb hier veel wind (zeeland)zit net onder de boulevard :/de motor krijgt teveel klappen hier dus geen motor meer verlopig.

Geplaatst:

Met een andere houder ( ken die wat je gebruikt , de houder waar je lnb mee vastzet , heeft 2 schroeven , lijkt op een simpel beugeltje om een 1" buis mee vast te leggen ) zal je probleem wel van de baan zijn . Astra 1 en 3 knallen hier keihard binnen .

Geplaatst:
Origineel bericht van: smoking
Met een andere houder ( ken die wat je gebruikt , de houder waar je lnb mee vastzet , heeft 2 schroeven , lijkt op een simpel beugeltje om een 1" buis mee vast te leggen ) zal je probleem wel van de baan zijn . Astra 1 en 3 knallen hier keihard binnen .

Ik heb inmiddels ander lnb houders erop gedaan,deze waren te breed om de lnb's tegen elkaar te zetten er was een ruimte van ongeveer 3 cm kon de lnb niet echt goed verplaatsen deze waren van alluminum gemaakt ik heb deze om geruild met een ander houder, nu is het opgelost gelijk beeld op 4 satelieten !

En voor de mensen bedankt voor het meedenken :D

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen