TokeMUp Geplaatst: 9 maart 2009 Geplaatst: 9 maart 2009 Die is toch niet origineel van Triax. Ziet er ook niet naar uit dat je kan kantelen, zodat Astra 2 LNB hoger komet te zitten en Hotbird lager. Dit kan de reden zijn dat je alleen Astra 1 deftig kreeg. mvg
metoo Geplaatst: 9 maart 2009 Geplaatst: 9 maart 2009 De alu beugel met plastic houders is origineel Triax, werkt probleemloos, makkelijk te installeren, met 2 smalle koppen in het midden op de 78 cm en ook met 4 brede koppen op de 88 cm schotel. De alu beugel met alu houders wordt verkocht als Triax geschikt. Is door de brede lippen aan de zijkant NIET te gebruiken op een 78 cm schotel. Op een 88 cm schotel moeten bij de arm de alu-beugels met de kortste zijden van de lippen tegen elkaar gemonteerd worden en dan nog wat afgeslepen/gevijld worden om astra 19 en 23,5 goed te ontvangen. Om de rail wat te laten kantelen moet van het bevestigingsgat van de rail een sleuf gemaakt worden. Dan werkt het prima. Maar voordat je dat uitgevogeld hebt als je dat niet weet ben je een hele hoop tijd en ergernis kwijt. Kortom, het is een afschuwelijk onding. Heb dat 1,5 jaar geleden ook al met foto,s van montage op 78 en 88 cm aan de verkoper laten zien, maar die zal het schijnbaar worst wezen, als het maar verkoopt. ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Henksat Geplaatst: 11 maart 2009 Geplaatst: 11 maart 2009 Origineel bericht van: metoo De alu beugel met alu houders wordt verkocht als Triax geschikt. Is door de brede lippen aan de zijkant NIET te gebruiken op een 78 cm schotel. Op een 88 cm schotel moeten bij de arm de alu-beugels met de kortste zijden van de lippen tegen elkaar gemonteerd worden en dan nog wat afgeslepen/gevijld worden om astra 19 en 23,5 goed te ontvangen. Om de rail wat te laten kantelen moet van het bevestigingsgat van de rail een sleuf gemaakt worden. Dan werkt het prima. Maar voordat je dat uitgevogeld hebt als je dat niet weet ben je een hele hoop tijd en ergernis kwijt. Kortom, het is een afschuwelijk onding. Met alle respect, maar bovenstaande is gewoon onkunde, helaas kan ik er niks anders van maken. Ik heb al dozijnen van deze dingen gezet, werkt gewoon perfect. En er hoeft niks aan geslepen og verbouwd te worden. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
metoo Geplaatst: 11 maart 2009 Geplaatst: 11 maart 2009 Dit is de rail met alu houders op een 78 cm triax met keihard signaal op alle 4 sats, op een 88 cm triax staan de koppen iets verder uit elkaar. Leg mij eens uit hoe je daar nog een houder tussen tovert. Omdat op de 88 cm triax de koppen iets verder uit elkaar staan,kun je er met heel iets slijpwerk van een lip 19 en 23,5 oost net dicht genoeg bij elkaar krijgen. ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
metoo Geplaatst: 11 maart 2009 Geplaatst: 11 maart 2009 Omdat op de 88 cm triax de koppen iets verder uit elkaar staan,kun je er met heel iets slijpwerk van een lip 19 en 23,5 oost net dicht genoeg bij elkaar krijgen. Met de 4e beugel ertussen wel te verstaan, kon het bericht niet meer aanpassen. ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
metoo Geplaatst: 12 maart 2009 Geplaatst: 12 maart 2009 En dit is de rail met alu beugels op een 88 cm triax. ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
metoo Geplaatst: 12 maart 2009 Geplaatst: 12 maart 2009 Origineel bericht van: Henksat Origineel bericht van: metoo De alu beugel met alu houders wordt verkocht als Triax geschikt. Is door de brede lippen aan de zijkant NIET te gebruiken op een 78 cm schotel. Op een 88 cm schotel moeten bij de arm de alu-beugels met de kortste zijden van de lippen tegen elkaar gemonteerd worden en dan nog wat afgeslepen/gevijld worden om astra 19 en 23,5 goed te ontvangen. Om de rail wat te laten kantelen moet van het bevestigingsgat van de rail een sleuf gemaakt worden. Dan werkt het prima. Maar voordat je dat uitgevogeld hebt als je dat niet weet ben je een hele hoop tijd en ergernis kwijt. Kortom, het is een afschuwelijk onding. Met alle respect, maar bovenstaande is gewoon onkunde, helaas kan ik er niks anders van maken. Ik heb al dozijnen van deze dingen gezet, werkt gewoon perfect. En er hoeft niks aan geslepen og verbouwd te worden. Is ook goed. Ik wens de mensen die naar aanleiding van jou conclusie besluiten de multifeed met alu houders/beugels te kopen veel plezier en succes met de montage. Naar mijn mening is die beugel alleen geschikt voor de 100/110 cm schotel omdat daar de koppen ver genoeg uit elkaar staan. Ik ga in het vervolg wel voor de originele triax beugel met de plastic houders, dan heb ik geen last van mijn onkunde. ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Daan Geplaatst: 12 maart 2009 Geplaatst: 12 maart 2009 Origineel bericht van: metoo Origineel bericht van: Henksat Origineel bericht van: metoo De alu beugel met alu houders wordt verkocht als Triax geschikt. Is door de brede lippen aan de zijkant NIET te gebruiken op een 78 cm schotel. Op een 88 cm schotel moeten bij de arm de alu-beugels met de kortste zijden van de lippen tegen elkaar gemonteerd worden en dan nog wat afgeslepen/gevijld worden om astra 19 en 23,5 goed te ontvangen. Om de rail wat te laten kantelen moet van het bevestigingsgat van de rail een sleuf gemaakt worden. Dan werkt het prima. Maar voordat je dat uitgevogeld hebt als je dat niet weet ben je een hele hoop tijd en ergernis kwijt. Kortom, het is een afschuwelijk onding. Met alle respect, maar bovenstaande is gewoon onkunde, helaas kan ik er niks anders van maken. Ik heb al dozijnen van deze dingen gezet, werkt gewoon perfect. En er hoeft niks aan geslepen og verbouwd te worden. Is ook goed. Ik wens de mensen die naar aanleiding van jou conclusie besluiten de multifeed met alu houders/beugels te kopen veel plezier en succes met de montage. Naar mijn mening is die beugel alleen geschikt voor de 100/110 cm schotel omdat daar de koppen ver genoeg uit elkaar staan. Ik ga in het vervolg wel voor de originele triax beugel met de plastic houders, dan heb ik geen last van mijn onkunde. :DIk denk dat je wel gelijk heb is geen onkunde heb het zelf meegemaakt kreeg deze rails met de alu ook niet aan de gang, denk dan dat deze wel geschikt is voor de 100 zoals je zei. Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E
Gast Duche Geplaatst: 15 maart 2009 Geplaatst: 15 maart 2009 Heb hier ook net de triax multiblock liggen. Nu nog een gaatje zoeken om de motor te vervangen door deze multiblock Ben eens benieuwd wat de resultaten gaan zijn. Grtz, Duche
ransjooman Geplaatst: 16 maart 2009 Geplaatst: 16 maart 2009 Resultaten zijn bij mij:knettersnel zappen met prima ontvangst op alle 4 de sats. Ben blij dat ik van dat trage draaien afben. ALs je net als jij van rotor naar vast gaat met switch(en)is het gewoon heerlijk kijken geblazen. DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.
Gast Duche Geplaatst: 21 maart 2009 Geplaatst: 21 maart 2009 Vandaag en lekker zonnetje dus het dak op en de boel gaan installeren. Het verliep vlotjes en na een uurtje was de motor vervangen door de multifeedhouder. De schotel afgesteld op astra 1 en alles aangesloten op de diseqc switch. Dan weer naar beneden om te gaan kijken of alles werkte en op astra 1 ( alps ) en hotbird ( inverto silvertech ) werkte alles naar behoren doch op astra 2 & 3 ( inverto multiconnects ) was de ontvangst niet schitterend. Terug het dak op en zonder al teveel problemen astra 2 goed gekregen, met astra 3 heb ik heel wat werk gehad. De multiconnect lnb's zijn hier nogal wispelturig, de ene transponder komt loeihard binnen, zap je naar een andere krijg je zelfs geen lock, zap je terug blijkt het signaal op de transponder die eerst goed was een ramp te zijn enz... Na veel prutsen de lnb's toch redelijk gekregen, maar deze gaan spoedig vervangen worden door alps lnb's. Het zappen tussen de sats is inderdaad ongelooflijk snel als je een motor gewoon bent en dat was de bedoeling. Grtz, Duche
Turridu Geplaatst: 24 maart 2009 Geplaatst: 24 maart 2009 Ik zit met hetzelfde idee in mijn hoofd als de topicstarter, maar ik zit met de vraag of er ook 5 LNB's op kunnen. Naast Astra 1, 2, 3 en hotbird, wil ik ook graag eutelsat W2 16e ontvangen. Is daar genoeg ruimte voor tussen de hotbird en astra 1? Het geheel komt op een triax 110cm schotel.
Gast wanderer Geplaatst: 24 maart 2009 Geplaatst: 24 maart 2009 13, 16, 19 3° ertussen is denk ik erg krap, of je moet voor alle drie super smalle lnb's nemen, weet zo geen merk/type...
jalza Geplaatst: 26 maart 2009 Geplaatst: 26 maart 2009 je zou kunnen kijken naar de nieuwe invertos multiconects lnb's dat is dan wel niet met de multifeed houder van triax . maar zijn reuze smal . zal je moeten bellen hoe dicht ze bijelkaar kunnen . Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerdDreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm Arriva 102 mini voor onderweg.
Catalán Geplaatst: 24 september 2010 Geplaatst: 24 september 2010 Ik heb hier een triax schotel en weet niet goed welke deze is... Breedte is 88cm en hoogte 98cm. Is dit dan de 110 ? of toch de 88 ? Waarom vraag ik dit,omdat ik gisteren ook zo'n aluminium multifeedhouder ben gaan kopen en wat ik hier lees is toch niet zo hoopgevend. Alvast bedankt DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD Tv Vlaanderen + Canal DigitaalSamsung Plasma PS-50Q92Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen