fdm Geplaatst: 29 juli 2007 Geplaatst: 29 juli 2007 "Gruss Gott" Ik ben op vakantie in Oostenrijk en huur daar een kamer. Ik heb mijn laptop van de zaak mee (deze is met een administratorcode beveiligd,die ik niet ken) en die gaat zonder moeite op het internet via WIFI, een lynksys modem en een veiligheidscode. Nu vraagt de huiseigenaar zijn laptop (Windows XP)ook draadloos op internet te laten werken. Ik dacht een makkie, maar er komt geen verbinding draadloos met het modem. Nu heb ik een livecd Ubuntu bij me, en als ik die in de laptop van de huiseigenaar doe, en de veilgheidscode voor het WIFImodem ingeef, doet hij het meteen. Ik denk dus dat ik de instellingen in WIndows XP niet goed heb staan. Natuurlijk staan de instellingen op Automatisch IPnummer enz. Toch zie ik iets over het hoofd. Op mijn laptop van de zaak kan ik het niet zien, daar deze beveiligd is. Weet iemand raad? Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.
Ome Merde Geplaatst: 30 juli 2007 Geplaatst: 30 juli 2007 verwijder alle draadloze profielen eens op de XP-bak en laat hem dan opnieuw zoeken (en probeer te verbinden). wat voor wifi-software gebruik je ? geleverd door de fabrikant van de draadloze netwerkkaart of de wireless zero configuration van Microsoft (zit in XP) ? merDe deze ruimte is te huur
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen