Ga naar inhoud


iedereen met een kapotte voeding....(echostar 5020)


Gast

Aanbevolen berichten


  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mooi dat het gelukt is!

 

Toch uiteindelijk lekker zelf aan het solderen gegaan?

 

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voedingsprint is zo mooi en groot gebouwd dat je bijna geen fout kan maken mbv de uitleg hier. De 0 op de elco en de voedingsplaat aangeduidt. Het lijkt er wel op dat het express zo gemaakt is voor de beginnende soldeerbout knutselaars. haha

 

Dm8000
T90,4 x quad lnb, 3 x diseq 1.0.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Mijn voeding is ook defect,display zwart, start niet meer op.

 

Nu ben ik aan het zoeken naar de onderdelen uit het boodschappenlijstje. Waar te bestellen ? aub info of een pb. heb C0nr@d geprobeerd, deels niet voorradig.

 

Welke winkel kan ik nog meer proberen ?

 

Roy

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen met een kapotte voeding van de echostar pvr 5020 ook ik heb dat probleem en denk ook zeker gezien alle meldingen dat het om een fabrieksfout gaat. zou ook graag actie ondernemen in de vorm van consumentenbond of kieskeurig of i.d.als we op dit vlak succes willen boeken dan zal iedreen hier aan mee moeten doen , graag hoor ik reacties.

 

groet h.w.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom denk je dat Echostar gevoelig zal zijn voor actie middels de Consumentenbond of iets dergelijks?

Ze verkopen niks meer aan consumenten en kunnen dus ook geen klanten verliezen.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echostar is al in 2005 gestopt met het verkopen van ontvangers aan de consument. Echostar kan er waarschijnlijk ook niks aan doen en zit gewoon een slechte batch elco's in en dat kun je van tevoren niet zien helaas.

 

Als hij kapot gaat in de garantie periode zijn ze behoorijk coulant anders gewoon zelf ff doen ben je voor 3-4 euro klaar.

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gorefest
Echostar is al in 2005 gestopt met het verkopen van ontvangers aan de consument. Echostar kan er waarschijnlijk ook niks aan doen en zit gewoon een slechte batch elco's in en dat kun je van tevoren niet zien helaas.

Als hij kapot gaat in de garantie periode zijn ze behoorijk coulant anders gewoon zelf ff doen ben je voor 3-4 euro klaar.


Helemaal mee eens. Ik kon het zelfs (een echte leek die nog nooit een soldeerbout heeft aangeraakt) door de uitleg die hier op het board werd gegeven !!

Dm8000
T90,4 x quad lnb, 3 x diseq 1.0.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
michel 33,

 

let ook eens op de Scottky diode, vervangen door een sneller exemplaar Scottky diode origineel SB860F vervangen door B1045.

 

Waar zit deze Scottky diode ?heb b1045 hier liggen, zie hem niet zitten, ziet er waarschijnlijk anders uit ?

 

kan je 2 fotos posten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast ramses55
Origineel bericht van: satelliet@home
De voeding is inmiddels binnengekomen én geïnstalleerd. De tuner werkt weer naar behoren.


Bij mij werkt alles behalve het display van de AF9300. Dat is dood! Alles gedubbelcheckt of de kabeltjes goed vastzaten en niets bijzonders gevonden. Zou het kunnen dat een voeding van een Echostar 5020 niet volledig compatibel is met die van een Arion?

Ramses
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Origineel bericht van: Pacman
Ik zit te wachten totdat bij mij de elco er uit tieft.
Heb ik weer wat te doen.


Mijn wachten is beloond.
Ook hier ligt de voeding er uit.
OP naar de electroboer voor een handje vol elco's ! :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Pacman,

 

de onze is ook net hersteld, mag ik je vragen, had jij ook problemen met cam-herkenning ( geen cam aanwezig )

Wij hebben ook zonet alle elco's van het lijstje vervangen en ik heb er de allerlaaste software opgezet omdat ik geen cam-herkenning meer had, probleem opgelost echter nu ik hem af zet en een dag later terug opstart = terug hetzelfde probleem

met cam in en uit te doen is het probleem wel verholpen ???

heb wel geen " terug naar fabriek inst. gedaan " had software versie v1231 nu 1232

 

ideetje wat het kan zijn ??

echostar pvr 5020 / maxtor 6l08opo 80 gb

triax 78

module canal digital met NL kaart ( groen )

module Canal Digital met TVV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...