Ga naar inhoud


nieuwe firmware arion pv2r


Gast djkolk

Aanbevolen berichten

Hallo mede pv2r bezitters,

 

op aionboard.de is eindelijk een nieuwe firmware beschikbaar gesteld,

helaas ben ik nu op vakantie en heb de receiver niet bij me om hem uit te proberen.

wie test hem en laat iets weten, ik ben nieuwsgierig.

 

groetjes DjKolk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de nieuwe firmware geinstalleerd en ben zwaar teleurgesteld. Onze Koreaanse vrienden hebben een half jaar nodig gehad om de EPG er fraaier uit te laten zien en hebben wat andere optische dingetjes opgeleukt. De "nice-to-haves" dus. Ik heb een fixje kunnen vinden: als je ervoor kiest de HDD na X minuten uit te schakelen, stopte de MP3-speler er na X minuten mee. Deze speelt nu door. Is natuurlijk heel belangrijk, want daar koop ik een PVR voor.

 

Zaken de in elk geval niet opgelost zijn:

1) Timed recording als je een twin LNB hebt, werkt nog steeds niet (schakelt alleen op het gekozen tijdstip naar het gekozen kanaal);

2) Als je een multi-audio kanaal afspeeld en je schakeld naar de tweede taal, loopt de weergave nog steeds in de soep;

3) Time-shift funtionaliteit werkt nog steeds niet goed: als je op pauze drukt en verder wilt gaan, verspringt de weergave naar het real-time ontvangen signaal;

4) Weergave van TV2 is er niet op vooruit gegaan. Als onverhoopt TV1 op de UHF uitgang terecht kwam, was dit bij de vorige versie met wat gehannes wel weer goed te krijgen. Dat is me vooralsnog bij deze versie niet gelukt.

 

Bovendien vindt deze versie het nodig als je 'm met de hardwareschakelaar weer aanzet, het nodig om een "database synchronisation" uit te voeren. Geen idee wat dat is, maar het booten lijkt in elk geval behoorlijk langer te duren.

 

Ik weet niet of het mogelijk is om de oude FW nog terug te zetten, maar anders zou ik me zeker twee keer bedenken of je deze nieuwe wilt installeren (ik heb het nog niet geprobeerd).

 

Uit bovenstaand relaas mag blijken dat de firma Arion een wanprestatie aan het leveren voor wat betreft de 9400-PV2R. Ik zal mijn bevindingen een dezer dagen ook posten op arionboard. Spike zal wel weer niet blij met me zijn, maar op deze manier gaat hij de zo gewenste positieve ervaringen met deze ontvanger voorlopig niet krijgen.

 

Als iemand weet wie de importeur in NL is van Arion, graag een PM. Ik wil wel eens weten wat zij te vertellen hebben.

 

Eigenlijk ben ik er wel klaar mee. Als ik op korte termijn geen beter gevoel bij deze ontvanger krijg, gaat 'ie terug naar de leverancier. Ter reparatie.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep. Allebei. Nadat ik de FW had geladen, wist het apparaat sowieso niet wat de voor- en wat de achterkant was. Nog getracht de oude settings in te lezen, maar daar kon 'ie ook geen chocola van maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Hoi DjKolk,

 

Zelf ook een paar weken op vakantie geweest, vandaar dat ik nu pas antwoord. Ik had problemen met de TV2-RF uitgang. Deze kreeg ik met geen mogelijkheid aan de praat. Uiteindelijk op een knop gedrukt (weet niet meer welke...), waarna het wel weer werkt als voorheen (dus nog verre van optimaal).

 

Heb je ondertussen zelf al wat ervaring met de nieuwe FW opgedaan? Wat zijn jouw ervaringen??

 

Groet,

Badsat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay http://www.arion-digital.de/ dan, maar die verwijzen voor support door naar www.arionboard.de waar je dus officieel alle laatste software versies kunt downloaden.

 

Voor nederlandse support moet je naar een van de nederlands distrubuteurs of naar de importeur. Maarja voordat die een versie op hun site hebben staan....

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...