Ga naar inhoud

[Strong] jtag interface,wie kan mij helpen aan pin bezetting naar 9 pol connector?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

Ik probeer een strong 4355 evo mbv. jtag interface weer leven in te blazen,

In diverse schema's staat aangegeven hoe de pin bezetting is naar 24 pol connector, wie kan mij helpen aan pin bezetting naar 9 pol connector.

En hoe is de ground aan gesloten?

gr

sil

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reactie, deze site's had ik reeds gevonden ben nu aan het proberen de box weer tot leven te wekken via JTAG echter ik kan nergens een schema vinden van de aansluitingen naar een 9 pol. com poort connector, weten jullie misschien waar ik die kan vinden, heb gezocht in forum maar vindt alleen aansluit gegevens naar 25 pol. connector.

gr.

sil

Geplaatst:

ben ik inmiddels ook achter gekomen, echter werkt nog niet krijg steeds melding com 1 niet juist aangesloten.

In schema voor maken kabel staat niet goed aangegeven hoe aarde is aangesloten, wellicht dat jij mij kunt helpen.

gr

Sil

• Moderator
Geplaatst:

je zal dan wat meer gegevens moeten geven. Welke jtag interface heb je en met welk programma wil je hem jtaggen?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

• Moderator
Geplaatst:

aha.. jkeys.

hier de jtag kabel:

1403413-jtagsimple.jpg

[edit]

ik weet nu wat je bedoeld. je hebt in de preferences de seriele jtag aangevinkt.

Je gaat naar files/preferences en dan zie je JInterface aangevinkt. klik de parallel port aan en de melding zal verdwenen zijn. Parallel port settings is (meestal) 0x378

1403413-jtagsimple.jpg

Geplaatst:

bedankt, heb dit aangepast krijg nu melding "error reading from ird(DCU peek)

via dos commando kan ik wel de strong laden met concord 1.05 software heb dan ook beeld alleen doen de CI slots het niet, laden via seriel van andere software heeft tot resultaat dat deze wel wordt geladen echter strong reageerd dan nergens op.

Met Dn up man strong geen reactie

gr

• Moderator
Geplaatst:

op een forum gevonden

Citaat:
Most of the time that causing DCU peek error were bad connection, or grounding problem

een andere draad hierover:

Citaat:
I have had that same problem before, there are 2 things to look for :

1. make sure you have a good ground on your jag, and also check all wires to make sure there is no broken ones

2. I had to make up a shorter cable. I was useing a Bi-directional cable but it was about 2.5 feet long. New one is 12'' long and works with no problems.

je kabels dus checken of ze goed aangesloten zijn en of ze niet te lang zijn.

[color:"red"]

Weet wel zeker wat je doet want je klooit met een jtag direct op de processor en een verkeerde aansluiting kan je decoder EN/OF je pc de vernieling in helpen. En zeker met de vier weerstanden jtag want die heeft geen buffers.

[/color]

De firmware die ik bij de faq heb gezet is voor een 4155. Dit is dezelfde maar zonder ci slot. Kan dus zijn dat die niet in de firmware zit. maar in de bijlage zou een 4355 zijn. Maar is wel voor eigen risico.

1403503-strong4355.zip

Geplaatst:

DCU error:

Het is al weer een tijdje geleden dat ik het eens heb gedaan, maar de volgorde van power up is ook van invloed.

Als ik mij goed herhinner, eerst JKEYs starten en dan de ontvanger aanzetten.

Eventueel nog een keer opnieuw detecteren in JKEYS.

Geplaatst:

Strong box werkt weer met dank aan matchless de tip van de te lange kabel was het probleem, vandaag kabel gemaakt van 20 cm, werkt zonder problemen, ook dank aan iedereen voor meedenken met oplossen van dit probleem

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen