Zwozwedra Geplaatst: 1 augustus 2007 Geplaatst: 1 augustus 2007 Hallo, Ik heb mij openSuse 10.2 aangeschaft, maar krijg problemen met grub. Het MBR wil namelijk niet weggeschrevedn worden. Ik krijg steeds "Grub - stage 2- error 23 while parsing". Mijn systeem: mobo MSI A8Nsli, op SATA 1 1 HD maxtor 120 Gb (met WinXP), SATA2 wordt gebruikt voor een verwisselbare schijf (normaal bevindt er zich hier geen schijf in), SATA3: maxtor 160 (swap windows en multimedia), SATA 4: linux. Ik heb reeds het net afgestruind, maar geen relevante oplossingen gevonden, wel veel onopgeloste problemen met die fout. Is het de SATA-driver (Linux installeert steeds onder een RAID-controler, niettegenstaande deze in het bios uitgeschakeld is), of iets anders? Ik heb ook Lilo geprobeerd, maar die wil ook niet. Dan heb ik gepoogd een opstartdsiskette te maken (Grub naar een floppy schrijven), maar met hetzelfde resultaat. Ik ben aan het einde van mijn latijn. Wie weet raad? Jan
polle58 Geplaatst: 2 augustus 2007 Geplaatst: 2 augustus 2007 moet je eens doorgeven met wlek commando je grub wil installeren, kan het zijn dat je zoiets probeert?: grub> root (sd0,0) maar grub kent enkel harddisks als hdX, dus als dat het geval mocht zijn: # grub grub> root (hd0,0) grub> setup (hd0) grub> exit # (aanpassen aan jouw situatie, wil je grub op je windows schijf of op de schijf van linux?) doe je het anders laat commando maar weten
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen