Ga naar inhoud


Vraag over Rippen met WMP 11


Aanbevolen berichten

Omdat ik binnenkort ook MP3`tjes in de CD speler van mijn nieuwe auto kan afspelen wil ik het grootste deel van mijn CD collectie naar MP3 overzetten.

Nu weet ik dat Windows Media Player 11 dit middels de optie Rippen doet maar ik vraag me af of dit een goede keuze is.

Nu ben ik geen Audio fanaat maar hoor toch wel op een gegeven moment dat er kwaliteitsverschillen zijn.

Verder wil ik de MP3`s alleen maar via de Audio installatie van de auto en via een portable MP3 speler afspelen, dus niet via de huisinstallatie.

Ook vraag ik me af met welke compressie (even niet rekening houdend met de grotte van de bestanden) ik de CD`s naar MP3 moet converteren, is 192 kbps voldoende of is 256 of 320 kbps duidelijk beter te horen?

Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welke ripper het beste is? maar zeer zeker niet windows mediaplayer dat even voorop.

 

Je andere vraag, ik zou de mp3 bestanden in high VBR doen, een hoge variable bitrate, dan wordt er namelijk gekeken naar stukken die kleiner kunnen of gelijk moeten blijven bij het converteren naar een mp3, high VBR schommelt tussen de 128 en 320kbps en geeft hier tot nu toe onder enkel 320kbps zeer prima resultaat met een iets kleiner bestand natuurlijk.

 

Voor het beste ripper gedeelte (ik doet dat al tijden niet meer) even afwachten. Hier op het form zijn er ongetwijfelt zat mensen die dit met regelmaat doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...