timmerman_606 Geplaatst: 3 augustus 2007 Geplaatst: 3 augustus 2007 Heb een Vibrant VL7A9DA-E22 monitor die de geest gegeven heeft. Nu pinkt mijn beeld zonder ophouden en de powerled blijft netjes op "aan" staan. Na de boel eens open gegooid te hebben zag ik er op het eerste zicht niets aan en ik kreeg de indruk dat het een warmte probleem was. Dus eerst gat in het achterste deksel gemaakt ,ventilator achter ingezet en mijn probleem bleek opgelost. Na geruime tijd kreeg hij echter zijn kuren terug. Heb een poging gedaan om een oplossing via het net te vinden.........helaas. Het pinken is NIET met een vast patroon raar. Weet iemand hier iets meer over? Rudi
mr|repel Geplaatst: 4 augustus 2007 Geplaatst: 4 augustus 2007 wat is pinken ? Greetz Mr|Repel There are 10 kinds of people in the world Those who understand binairy and those who don't
timmerman_606 Geplaatst: 4 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2007 Natuurlijk is pinken knipperen, niet bij stilgestaan. Doch dat doet hij niet onophoudelijk, er zijn variabele tussentijden.
Gast Geplaatst: 4 augustus 2007 Geplaatst: 4 augustus 2007 Nou, weinig in info te vinden over jouw TFT. Alleen deze storing
sat_viewer Geplaatst: 4 augustus 2007 Geplaatst: 4 augustus 2007 had ook zoiets met een HP monitor, bij mij was het een "bolle" condensator op het voedingsgedeelte. sat_viewer
JohnnyBee Geplaatst: 4 augustus 2007 Geplaatst: 4 augustus 2007 Als de ventilator in eerste instantie je probleem verhielp, kan je nu proberen de print in de tft eens met Kalthe spray te koelen en misschien vind je dan zo de defecte component. Johnny. TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!! Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond )
timmerman_606 Geplaatst: 5 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2007 Volgens nog iemand met het zelfde probleem zou het een chip zijn met name: ALI M6759 A1 0201 TW34 GN1L3711000F Die was bij mij ook wat aan afkoeling toe, zal eens proberen met een koelvlak. Voeding is in iedergeval uitgesloten, want ik heb er een gestabilseerde voeding opgezet en het resultaat is net het zelfde (voeding is externe module 12v). Het grote probleem is eigenlijk dat er beperkingen inzake plaats is om dingen bij te plaatsen. En uiteindelijk is dit maar een pleister op een open wonde want wat zou de oorzaak kunnen zijn van oververhitting. Heb voor de rest ook niets van schema's of dergelijks en tegenwoordig met al de msd componenten maakt dat de zaak ook niet makkelijker.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen