Ga naar inhoud


[Strong] Sinds 3 dgn geen ned 1, 2, 3.


Gast ijsvogel

Aanbevolen berichten

Hallo lezers,

 

Ik heb enkele maanden terug nieuwe software geflashed. sattracker 3 inclusief patches voor de strong 8000 2 flash.

 

Tot vorige week heb ik redelijk probleemloos kunnen kijken, af en toe moest ik de receiver aan en uit zetten om bijv. TEXT te krijgen of omdat ned 1 of ned 2 zwart was na het zappen.

Nu heb ik sinds 30 juli geen ned 1 meer en sinds 1 augustus ook geen ned 2 en ned 3 meer, totaal zwart, geen teletext, alleen nog progr info onder in de balk.

 

Ik heb lopen zoeken in de strong berichten maar kom er niet uit.

 

Moet ik nu alles weer opnieuw gaan flashen of is er een andere reden.

 

Wie kan mij hiermee helpen.

 

Ik heb geen motor voor de schotel, één lnb, schotel gericht op AStra, ontvangst ruim boven de 3 (zeg maar 3,7).

O ja, we ontvangen wel bvn en regionaaltjes tezamen met alle duitsers, maar geen ned commercieeltjes.

 

Het wordt zeg maar koud op de zenders. Groeten Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites


probeer eens dit:

Druk op: Plus, druk op B, druk op 2 (dan krijg je SECA2 als automatsche codering)

en anders kun je hem nog een keer patchen. dat wil ook nog wel eens helpen

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Gerard, dat helpt niet het beeld blijft zwart. Kijk, boertje82 zat met een soort gelijk probleem maar wat hij als tips heeft gekregen heb ik er al inzitten.

Wat ik niet begrijp is je stopt er goed werkende software in, het functioneert goed en na verloop van tijd verdwijnen er zenders zonder dat je er aan bent geweest. Ik bedoel CD kan er toch niet aan lopen knoeien of wel?

 

 

Gr Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

soms gaat het gewoon een beetje raar doen of kapot ofzo, is net als met je auto enzo en werkt goed tot het kapot gaat, ik weet geen andere oplossing. dan zou het al hardwarematig moeten zijn, is het een 8000 of een 8100 officieel

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is een 8000 2flash. Trouwens als ik hem opnieuw moet flashen is de sattr 3.0 van jouw stabiel genoeg.

Weet je ook of de ned's comm. te krijgen zijn want die heb ik al een hele tijd niet meer (mijn cd kaart is nog gewoon geldig) of kun je die middels de autoroll ontvangen. Toen ik deze strong kocht kreeg ik de cd kaart erbij en heb heel lang de commercielen kunnen ontvangen totdat in de loop der tijd steeds ééntje verdween.

 

Een ander probleem is dat er nog steeds een pincode inzit die ik niet ken en de vorige eigenaar ook niet. Weet je hier een oplossing voor?

 

Mijn probleem is dat ik tijdens het lezen van de topic's tegen afkortingen en termen aanloop die ik niet begrijp.

 

gr Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

autoroll, nee echt niet ze zijn niet publiekelijk gekraakt, verder is mijn sattracker erg stabiel, en moet je je kaart mischien even in een andere ontvanger testen, omdat als een instelling in sattracker verkeerd is je geen updates binnen krijgt.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is dit een aanwijzing.

 

Alle kanalen waar SE(seca) of IR(irdeto) achter staat, staan op zwart ook de radio zenders.

 

Sorry maar ik ben niet in staat om mijn cd-kaart in een andere ontvanger te zetten.

 

Als ik nieuwe software er in zet moet ik dan alle zenders weer opnieuw schikken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt ook met EDSTRONG de kanalen op de computer zetten, maar ook de kaartlezer kan kapot zijn, ook komt dat maar zelden voor bij een 2 flash.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat de Seca-patch er wel op en staan de laatste

2 parameters wel goed in menu 4 (EMM blocker(9) en

virtuele kaart(0)) het ziet ernaar uit dat je geen

update hebt gehad van CD.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou lekker is dat, alles opnieuw gepatched en geflashed, eerst sattr 3 nl versie daarna de kanalenlijst, daarna de secapatch erover en als laatste de emu erin. Resultaat..................... nada noppes niks geen effect, nou ja wel een mooie nederlandse uitvoering van het menu, dat wel. Heb je mooi gedaan Gerard.

 

Maar Con, je kon wel eens gelijk hebben. Ik heb nb geen update ontvangen van cd. De 2 parameters stonden op EMM "no" en de vituele kaart op "no". Heb ze op andere standen gezet maar dat maakte niks uit.

Die update van cd ging altijd automatisch, iedere maand weer en nu is die geeindigd op 31juli07. f**k.

 

EN NU, HOE nu verder????????? Ik heb de kaart in het verleden een keer proberen te heractiveren bij cd voor de comm's maar dat had geen effect. Nu heb ik hem weer op hun site proberen te heractiveren, maar of het nu wel resultaat heeft weet ik niet.

 

 

mvrgr Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet hem inderdaad op internet heractiveren, maar dat gaat volgens mij alleen goed op originele firmware, dus mischien moet di er eerst is, dan activeren (mischien even bellen), dan sattracker er weer in, (moet je even wachten op slecht weer, je bent dan wel een dag bezig)

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nog dat ik sat2.0 wél kon activeren

via internet. Bij 3.0 nog niet geprobeerd.

 

Niet geschoten is alijd mis, dus gewoon

proberen zou ik zeggen.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...