ruud Geplaatst: 4 augustus 2007 Geplaatst: 4 augustus 2007 Dag allemaal, ik heb een Topfield 4000 PVR (nu bijna 4 jaar) vandaag kon ik niet meer zappen, ik kon ook het menu niet meer in ik kon hem zelfs niet meer uitzetten. Na dat ik de stekker er uitgehaald had en weer opnieuw aangesloten kon ik ongeveer 20 seconden alle funkties weer bedien, daarna was het afgelopen, ik kon gewoon kijken naar het kanaal waar hij op staat maar verder helemaal niets meer. Ik heb nieuwe firmware geplaatst, maar dat hielp niet, ook de cam heb ik verwijderd, maar dat hielp ook niet. Wat kan het zijn? zou hj gewoon defect zijn? en wat dan te doen? Groeten Ruud Vu+duo 320gb ,Clarke-tech HD 5000C 200 Gb usb, Mediacuard CI, Aston Dual Ci , draaibaar 90 cm single lnb, vast 90 cm 4 x twin lnb
Melle Geplaatst: 4 augustus 2007 Geplaatst: 4 augustus 2007 Is het niet hetzelfde als wat je een tijd terug had? klik Melle DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.
ruud Geplaatst: 4 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2007 Dat klopt, maar nu is dat anders, ik heb trouwens net gemerkt dat ik geen signaal op tuner 2 heb, ook als ik de coax kabel van tuner 1 op tuner 2 zet heb ik geen signaal. Het gekke is als ik tuner 2 geselekteerd heb, ik gewoon in het menu kan en kan zappen door de kanalen, zogauw ik weer op tuner 1 overga, heb ik weliswaar signaal maar onstaan dezelfde problemen. Enig idee? Groeten Ruud Vu+duo 320gb ,Clarke-tech HD 5000C 200 Gb usb, Mediacuard CI, Aston Dual Ci , draaibaar 90 cm single lnb, vast 90 cm 4 x twin lnb
garp44 Geplaatst: 4 augustus 2007 Geplaatst: 4 augustus 2007 Het lijkt een beetje op de problemen die ik met m'n TF 5000 PVR heb. Ik heb van mijn dealer de suggestie gekregen om de ontvanger eens te proberen met een losgekoppelde harddisk. Volgens hem wil de disk nog wel eens voor dit soort problemen zorgen. In mijn geval was dat helaas niet de oorzaak, maar misschien heb jij meer geluk.. Bij mijn ontvanger lijkt het er op dat de printplaat achter het frontpaneel een tik heeft gehad (onweer ?) Groeten van nog een Ruud VU+ Solo2 met VTI 5.1.0 - NanoXX 9500HD - Topfield TF7700HSCI - 78cm Philips schotel draaibaar van 68.5E-45W
ruud Geplaatst: 5 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2007 Dag Ruud, Bedankt voor de tip, nadat ik de HD had losgekoppeld had ik er geen last meer van, maar mijn tuner 2 is nog steeds niet in orde, ik heb kanalen gescaned en hij vond alleen maar Vertikaal gepolariseerde zenders, ook met een andere LNB. Heb je hier misschien ook een idee over? Groeten Ruud Vu+duo 320gb ,Clarke-tech HD 5000C 200 Gb usb, Mediacuard CI, Aston Dual Ci , draaibaar 90 cm single lnb, vast 90 cm 4 x twin lnb
garp44 Geplaatst: 5 augustus 2007 Geplaatst: 5 augustus 2007 Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, maar het lijkt me dat het met die twin-LNB eigenlijk gewoon moet werken, tenzij je tuner 1 hebt doorgelust naar tuner 2. Je kunt natuurlijk altijd nog de 'copy' functie gebruiken om alle kanalen van tuner 1 naar 2 te kopieeren. Niet dat je dan beeld hebt op Horizontale transponders, maar ze staan dan wel alvast in de zaplijst.... Ruud Ruud VU+ Solo2 met VTI 5.1.0 - NanoXX 9500HD - Topfield TF7700HSCI - 78cm Philips schotel draaibaar van 68.5E-45W
René Verbiest Geplaatst: 6 augustus 2007 Geplaatst: 6 augustus 2007 Ruud, ik heb dit ook gehad, met, in mijn geval een quad lnb, deze gaf ook maar een kant van de signalen, ik dacht de horizontale en niet de vertikalen. Nu had ik meer van deze lnb,s, dus eens een andere erop gezet en verdomd, nergens meer last van. Conclusie: andere lnb is niet in orde. Ik denk dat het bij jou wel eens hetzelfde kan zijn. Dus even een nieuwe, in jouw geval, twin lnb plaatsen en dan weet je of het zo is of niet. Overigens staan de beide tuners bij mij wel gescheiden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen