grunnsat Geplaatst: 4 augustus 2007 Geplaatst: 4 augustus 2007 Een kennis van mij heeft een Medion laptop gekocht en daarbij een ADSL verbinding van de KPN genomen. Hij kreeg daarbij een Speedtouch ADSL modem/switch inclusief een gele RJ45 kabel om zijn laptop op het modem aan te sluiten. Na de nodige aanloop problemen (KPN software is niet voor Vista, na software upgrade van modem kon die alleen met het reset knopje weer aan de gang gebracht worden) liep alles zo ongeveer. De netwerk verbinding viel namelijk steeds weer weg, en na wat zoeken kwam ik er achter dat de stekertjes van de RJ45 kabel wat te smal zijn. Het is maar ongeveer 0,1mm of zo, maar dat is voldoende om het mogelijk te maken dat het stekertje wat heen en weer kan bewegen in de connector. Daarbij worden dan de contacten verbroken. Dit is niet de eerste keer dat mij dit overkomt. Jaren geleden moest ik eens honderden aansluiting in een groot kantoorpand patchen, en bij zeker 30% hadden we contact problemen. Het viel mij toen ook op dat de stekers wat ruim in de connector zaten. Ik leende toen een paar patchsnoeren van de KPN, en die zaten wel strak in de connector en gaven geen contact problemen. Ik heb toen met een micrometer de breedte van beide types steker gemeten, en 'onze' stekers waren 0,1mm smaller dan die van de KPN. Conclusie: we moesten met een rotgang nieuwe patchkabels bestellen. Dezelfde situatie lijkt zich dus nu weer voor te doen, en we zullen een ander RJ45 kabel moeten kopen.
DRG Geplaatst: 6 augustus 2007 Geplaatst: 6 augustus 2007 er zit altijd wat speling in een rj45 connector, maar dat heeft bij mij nooit tot verbindingsproblemen geleid... Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch..
grunnsat Geplaatst: 6 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2007 Citaat: er zit altijd wat speling in een rj45 connector, maar dat heeft bij mij nooit tot verbindingsproblemen geleid... Het komt niet vaak voor, dat is waar. Het kan een ongelukkige samenhang van maat toleraties zijn, of deze stekkertjes zijn domweg net te smal (buiten de toleranties).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen