Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@ vandeuren:

Je bedoelt de helpdesk van Astranet (de provider), en niet die van Astra (de satellietmaatschappij), neem ik aan?

Op dat Duitse forum klagen ze dus ook over slechte service.

Sinds wanneer heb je dit systeem in huis? Eén week? Twee weken? Door die vakantieperiode is dit natuurlijk een lastig moment. 90% van de Fransen zit aan zee.

Ik probeer nog eens wat:

Kun je met je interne modem (orange) ook inbellen op de Astranet server? Of inloggen?

Ik kan met mijn ADSL verbinding naar die servers pingen. Gaat zeer goed.

Als je via je Orange modem pingt naar 213.169.107.62, wat zie je dan?

Windows Start>Programma's>Bureauaccessoires>Opdrachtprompt>

typ 'ping -t 213.169.107.62' zonder aanhalingstekens, en druk op de entertoets.

(Na een tijdje afsluiten door op het kruisje rechtsboven te klikken!)

Ik krijg pingtijden van 52~53 milliseconde.

Als ik met mijn browser er naar toe ga zie ik niets. Als ik de poort toevoeg (http://213.169.107.62:9200) krijg ik een wit scherm.

Wat nu als je met je met jouw Astranet-inlognaam en wachtwoord naar die site surft? Dus gewoon internetten via orange, en http://astranetinlognaam:wachtwoord@231.169.107.62:9200 in je browserscherm invullen.

Zie je dan wat?

Zoja: kun je dan meerdere minuten op die site rondsurfen? (Pagina's doorklikken).Komt er dan misschien ook data binnen via de satelliet?

Of probeer die andere server 213.169.107.84 eens.

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

de bretoense winkelier heeft me ingeschreven op - free - dat is hier ook een provider , daar kan je gratis een tijdje mee surfen .

Maandag of dinsdag krijg ik per post men gegevens hiervan , en kan ik eens proberen via die provider op astra te gaan met die astra modem .

Geplaatst:

pingen naar - 'ping -t 213.169.107.62' - duurt hier tussen de 172 en 185 milliseconden met daartussen 528 milliseconden ( via orange bad debit )

als ik men lognaam invul alsook men wachtwoord , op dit hieronder gebeurd er gewoon niets , krijg de melding dat hij deze niet vind ?? dus , gewoon met men oude modem via orange , niet met de astra modem dus

http://astranetinlognaam:wachtwoord@231.169.107.62:9200

Geplaatst:

ik heb heden ook kontakt gehad ( telefonisch ) met een nederlander die hier een goede 70km van mij woont , die persoon is van beroep programmeur , die kent dus heel wat van computers en internet , hij woont hier al meer dan 1 jaar in bretagne , en wist me te zeggen dat hij juist dezelfde internet verbinding had , maar , ook juist dezelfde problemen had , met de modem , hij twijfelt er niet aan dat de modem hier bij mij niet goed werkt , is er zelfs vrij zeker van , en gaf me de raad , beleefd maar hardnekkig te blijven aandringen bij astra om een nieuwe modem te sturen , hij zij dat elk telefoon gesprek word geregistreerd bij astra , en , als je lang g"enoeg aandringt ze wel een nieuwe modem opsturen , dat zou hun niets kosten .

Geplaatst:

Toevallig een Nederlandse programmeur 'om de hoek', met toevallig ook nog dezelfde setup en dezelfde klachten!

Gaat die winkelier nog eens bellen met de helpddesk als die medewerker weer aanwezig is, of is dat niet mogelijk? Die winkelier kan i.i.g. jouw fouten-rapporten met de helpdesk bespreken: als je ze naar hem emailt hoeft 'ie niet nog een keer bij jouw langs te komen.

Geplaatst:

dit is de websitevan de nederlander die me heeft getelefoneerd

http://www.onsbretonsavontuur.info/

de helpdesk van Astra zou zaterdag naar die winkelier telefoneren , en deze zou dan naar mij telefoneren , maar ik heb nog niets gehoord van die winkelier ?

ik heb nu wel een mail gestuurd naar de helpdesk van astra , om men beklag te doen , want ze kunnen wel je geld van je rekening halen , maar de mensen ernstig helpen gaat blijkbaar niet

Geplaatst:

Is er al weer eens contact geweest met de helpdesk? Al of niet via de winkelier?

Ik heb ooit drie maanden verbindings-problemen gehad met mijn Chello kabelaansluiting (klemmetje in wijkkast zat los), dus overal kun je zulke ellende verwachten.

Ik heb toen drie maanden abonnementsgeld teruggeeist (en gekregen).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen