Gast Geplaatst: 6 augustus 2007 Geplaatst: 6 augustus 2007 Heb vandaag getracht om een monoblock (disecq 2.0 voor Astra 1 en Hotbird) op m’n SFT 2000 aan te sluiten. Tot vandaag werkte alles opperbest met alleen een Astra 1 ontvanger. De gebruiksaanwijzing van de SFT 2000 is echter een ramp door het ontbreken van informatie over de te volgen instellingen, waardoor bij mij mogelijk na een 8 tal uren aan sleutelen, draaien en schakelen nog geen ontvangst is gerealiseerd. Er kwam wel signaal binnen (sat-finder) maar dat werd niet omgezet in beeld. Even wat gegevens zoals ik ze heb geprobeerd: Via Installatiemenu naar Kanalen zoeken, ingesteld Disecq SW2 Kanalen zoeken SW LNB.F LNB.P 0/12 S 4 Hotbird 13.0 E - U-LNB1 ON OV ON 5 Astra 1 19.2 E - U-LNB2 ON OV ON De SW stand heb ik afwisselend geprobeerd op SW1 en SW2 respectievelijk voor Hotbird en voor Astra1, zonder resultaat. De overige satellietkanalen had ik op OFF geschakeld. Wie kan me helpen met de instellingen? Heeft iemand misschien een complete manual / gebruiksaanwijzing en dan met name het deel wat over de instellingen gaat ? Dat heb ik namelijk nog niet op de diverse forums kunnen vinden 2139@hetnet.nl
Gast Geplaatst: 6 augustus 2007 Geplaatst: 6 augustus 2007 Ik denk dat het makkelijkste is!!Richt je Astra even opnieuw uit met een single lnb(maximaal) hang daarna je monoblock terug van achter de schotel gezien!!!!Moet je linker kop "los hangen". Stoei daarna even met je diseqc instellingen. Dan weet je in ieder geval dat je afstelling correct is!! Gr.Info
Gast Geplaatst: 6 augustus 2007 Geplaatst: 6 augustus 2007 Ik lees echter dat je de "hoofdLNB" nu net op de zwakste zender, Hotbird dus, moet richten. Dan staat ie, gericht op de Astra toch helemaal niet goed uitgericht ? En m'n echte probleem is nu net de instellingen met de switches. Toch bedankt voor je reactie gr. Mario
Gast Geplaatst: 7 augustus 2007 Geplaatst: 7 augustus 2007 Als je al "leek" nu een andere opstelling erbij wilt b.v Astra3 of de Hotbird dan ben je meestal in het bezit van een vaste opstelling uitgericht op de Astra1 Maar goed als je denkt dat je hem op de Hotbird moet uitrichten???Richt dan eerst met een single lnb de Hotbird maximaal uit....En plaats dan het monoblock precies tegen overgesteld zoals ik het hierboven al beschreef... Je hebt dan de basis al goed gelegd!!!! Ga dan de switch instellen op je ontvanger. Misschien ondersteund de ontvanger de Diseqc 2.0 niet goed? Heb je dan wel beeld op A en niet op B???Ga het dan zoeken in je Lnb en niet meer in je afstelling.. Maar ga bij jezelf nu niet de twijfel leggen want geloof mij!!Na 3 dagen draaien aan je schotel zal het dan nog steeds niet werken..... HB = switch A of 1 Astra = switch B of 2 Gr.Info
opzolder Geplaatst: 7 augustus 2007 Geplaatst: 7 augustus 2007 Citaat: Ik lees echter dat je de "hoofdLNB" nu net op de zwakste zender, Hotbird dus, moet richten. Dan staat ie, gericht op de Astra toch helemaal niet goed uitgericht ? En m'n echte probleem is nu net de instellingen met de switches. Toch bedankt voor je reactie gr. Mario De hotbird-vloot is ondertussen zo vernieuwd en dus niet zwak meer, dat je schotel echt niet meer op hotbird uitgericht hoeft te worden. Astra1 voldoet ook prima. Groeten van de zolder.
Gast Geplaatst: 7 augustus 2007 Geplaatst: 7 augustus 2007 Bedankt Info en bedankt Opzolder, ik heb weer even "materiaal" om mee aan de gang te kunnen gaan. En inderdaad, ben nog een leek, met name op het Hotbird gebied, had tot nu toe een vaste Astra 1 opstelling. Maar met het monoblock ontving ik wel flink signaal aan de satfinder te zien, maar geen beeld (ook niet nadat ik de satfinder "er tussen uit" had gehaald. Moeten de zenders dan eerst opnieuw ingescand worden of zou ik direct al iets, bv de oude Astra 1 zenders moeten kunnen ontvangen ? groeten, Mario
Gast Geplaatst: 8 augustus 2007 Geplaatst: 8 augustus 2007 Als je de instellingen van je Diseqc goed hebt staan!!En beeld krijgt op de Astra ( dan zou je inderdaad op de Hotbird kunnen gaan scannen. Succes, Gr.Info
Gast Geplaatst: 8 augustus 2007 Geplaatst: 8 augustus 2007 Heb vandaag eea aan de gang gekregen, eerst uitgericht met een single LNB op Astra in de grote schotel. Kreeg hier goeie ontvangst mee. Vervolgens de monoblock erop, en die gaf Astra ook goed door (disecq ingeschakeld, LNB-1, switch stand 2). Vervolgens het monoblock omgedraaid (andere kop centraal gezet). Hoefde alleen de switch op stand 1 te zetten en had wederom de Astra 1 goed. Switch en de lnb koppen lijken dus goed te werken. Vervolgens eea ingesteld op de Hotbird. In eerste instantie geen signaal, maar na een aantal boomtakken weggesnoeid te hebben, en de positie van de "losse" kop gedraaid te hebben, meer succes. De signaalmeter geeft tot circa 85% aan, de signaal kwaliteitmeter komt het rode vlak echter niet uit. Een zender met "beschadigd/geblokt" beeld binnengekregen (ook na scan op Hotbird). Ben er dus nog niet helemaal uit. Aanvullende tips blijven welkom gr. Mario
dam Geplaatst: 8 augustus 2007 Geplaatst: 8 augustus 2007 http://tech.groups.yahoo.com/group/sft-2000/ Hier aanmelden kanalenlijst downloaden, SW op 2 zetten en het moet werken
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen