Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet toevallig iemand van de medesatters welke software er is om

de harddisk van mijn harddiskrecorder te clonen?

Ik weet dat de informatie die erop staat niet wordt ondersteund door Windows, Linux e.d

Om een voorbeeld te geven.

Van de oudere type Philips HDR1000 werd de data gespiegeld op de hd gezet en werd deze door het codecprintje de data weer leesbaar gemaakt.

Maar als je nu een backup schijf wil hebben. Gewoon een schijf gecloned, waar geen opnames op staan. Om een reserveschijf te hebben voor als de originele kapot gaat.

Dan zou je dus bij gebruik van een back-up-schijf met gelijke grootte gewoon bitje voot bitje moeten kopieren.

Weet iemand welke software daarvoor geschikt is, Bij voorkeur onder Windows te starten.

Iedere info is welkom.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Geplaatst:

Ik weet dat de oude Ghost een bitcopier was. Moest je ook van floppy starten. Of de nieuwe(re) dat ook nog steeds is of dat-ie 'slimmer' geworden is (en dus alleen nog FAT32/NTFS kan lezen/schrijven, je weet het nooit met die Symantec jongens) weet ik niet, maar misschien een poging waard?

Geplaatst:

True image van acronis kan dat ook. Eigenlijk elke disk cloning software die sector by sector of bit voor bit ondersteund.

Het probleem is vaak het mounten of de herkenning van de schijf in je huidige os. Lukt het niet onder windows gebruik dan een linux live cd.

Regards

'Life Is A Joke'

Geplaatst:

Bedankt voor de info xyxthumbs.gif

Dat van die Acronis ben ik ook tegen gekomen en daar zijn ook trialversies van.

Ik denk dat herkennning van de OS niet echt noodzakelijk is, omdat de schijf hardwarematig zeker zal worden herkend (het is een ATA schijf) en dus de software zal een soort vertaalslag moeten maken.

Net als bij mij Topfield hardeschijf, als ik die in de pc hang kan windows er niets mee, maar het proggie TFGet kan dan wel de inhoud lezen.

Dat van die sector by sector had ik ook gelezen, maar is dat dan automatisch bit by bit.

Je hebt echt alleen maar software nodig die domweg bit voor bit de boel kopieert.

Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Beobuddy.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen