Gast Geplaatst: 6 augustus 2007 Geplaatst: 6 augustus 2007 Ik was wat aan het scannen om te zien of er toevallig vandaag condities zijn. Ik kwam toen op kanaal 28 een sterk signaal tegen, waarbij ook het balkje "Kwaliteit" sterk uitsloeg. Het was vergelijkbaar met bijvoorbeeld kanaal 42. Maar de ontvanger slaat dit sterke signaal niet op. Is dit een DVB-H-signaal, net als dat op kanaal 27? Ik heb het op twee ontvangers geprobeerd, en op beide hetzelfde verschijnsel.
OFDM Geplaatst: 6 augustus 2007 Geplaatst: 6 augustus 2007 Klopt inderdaad. Dit signaal komt uit Hengelo en/of Zwolle.
Gast Geplaatst: 6 augustus 2007 Geplaatst: 6 augustus 2007 En hier in Nijmegen krijg ik nog eentje, en wel op kanaal 33. Dus eigenlijk had ik de titel van mijn onderwerp moeten kunnen veranderen...
Gast Henri Aalten Geplaatst: 7 augustus 2007 Geplaatst: 7 augustus 2007 Wat is dan DVD-H voor zender?
W3ird_N3rd Geplaatst: 7 augustus 2007 Geplaatst: 7 augustus 2007 Citaat: Wat is dan DVD-H voor zender? DVB-Handheld. Mobiele TV dus. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Gast Geplaatst: 7 augustus 2007 Geplaatst: 7 augustus 2007 Zou kanaal 33 dan de DVB-H-zender Nijmegen zijn? Als dat zo is, dan gaat hier dus het verschijnsel over boord dat meerdere zenders in dezelfde regio op dezelfde kanalen uitzenden, zoals bijvoorbeeld Nijmegen en Oss dat voor TV Gelderland doen op kanaal 54.
Jan de Vries Geplaatst: 7 augustus 2007 Geplaatst: 7 augustus 2007 Citaat: Zou kanaal 33 dan de DVB-H-zender Nijmegen zijn? Ja, kanaal 33 is Nijmegen, maar ook Den Bosch, Eindhoven, Oss en Breda. Zie http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dvbt/dvbh.html Jan de Vries
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen