Ga naar inhoud


[all] Nieuw: Dreambox Re-Stream project!


Gast M4RTiN

Aanbevolen berichten

mensen met geen beeld zouden voor de foutmelding kunnen kijken in: C:\wamp\Apache2\vlc-log.txt (mits je gebruikt maakt van Wamp, anders staat vlc-log.txt ergens anders)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 879
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hij start gewoon niet op.

De vlc-log.txt wordt niet eens aangemaakt daardoor.

Pas als ik de opdracht (die door een foutje ??) onder het venster verschijnt op de command prompt ingeef zie ik aan de rode led op de box die gaat knipperen dat er iets gestart wordt.

Vervolgens is er dan ook een log.

 

Het commando dat ik copy en paste is: C:\Progra~1\VideoLAN\VLC\vlc.exe -I http -vvv --extraintf=logger http://10.x.x.x:8001/1:0:1:FAB:451:35:C00000:0:0:0: --sout=#transcode{acodec=mpga,vcodec=DIV3,ab=60,vb=150,scale=0.50,deinterlace,fps=15,channels=1,width=382,height=288}:std{access=http,mux=ts,url=10.x.x.x:8888}

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: osdebos
Ook hier bij de 800 wel een zenderlijst (bouquetten en zenders) maar geen beeld. Box zapt ook niet na wijzigen kanaal van re-stream.

Op de 7000 krijg ik nu alleen nog maar bouquetten en geen kanalen meer? Trouwens wel beeld. Kan dus alleen niet zappen?


De 800 werkt inderdaad wel prima. Als je zapt via re-stream merk je dat niet op de dreambox zelf, behalve dan dat het rec lampje in de osd van de skin knippert. Werkte alleen met Firefox, met IE werkte het niet.

De 7000 krijgt zowel via IE als Firexfox geen kanalen meer binnen.

De 7000 krijg i

DM 800 + 7000 + 500S + 500C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sanderman

Heeft iemand het re-streamen naar een Smartphone/PDA al werkend?

 

Ik heb een dreambox 7000 met multiboot met meerdere images, o.a. Gemini en PLi. De server draait op Kubuntu linux.

Vooronderstaand verhaal maakt het niet uit welke image ik op de dreambox draai. Resultaat is bij elke image gelijk.

 

Met versie 1.05 kan ik als ik de server benader vanaf mijn HTC TytnII kiezen uit, "Cellphone RTSP / Realplayer" en "PDA MMS / Mediaplayer"

 

Ik kies voor PDA MMS omdat ik geen realplayer heb.

Vervolgens kan ik de dreambox selecteren. Maar bij channel is alles leeg. Er zijn wel 2 selectie boxen maar er is niks te selecteren.

 

Als ik vervolgens op "Go" klik, dan komt er even een scherm voorbij met de melding "changing stream" en vervolgens weer het keuzescherm tussen RTSP en MMS.

 

Bij versie 1.06 krijg ik het keuzescherm voor RTSP en MMS, ik kies voor MMS en daarna krijg ik alleen een selectiebox voor de dreambox. Geen selectieboxen voor de kanalenlijsten en de kanalen. Ook geen "Go" knop.

 

 

 

Met versie 1.05 kan ik met een client pc netjes kijken en zappen met zowel IE als FF.

 

Met versie 1.06 kan ik met een client pc niet kijken en zappen lukt ook niet, er wordt geen kanalen lijst geladen. Het overzicht van favorieten lijsten is er wel, maar de kanalen lijst blijft leeg. Dit in zowel IE als FF.

 

Omdat het hele zap gebeuren is aangepast in versie 1.06 ga ik er vanuit dat daar blijkbaar toch iets niet helemaal goed werkt met de DM7000. Dus als iemand het met versie 1.05 wel werkend heeft met een PDA/smartphone zou ik ook graag horen wat er bij mijn fout gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een deambox 500 en een wampserver zie nu wel de bouquets maar geen zenderlijst. dan geeft hij onderaan deze tekst.

 

 

C:\Progra~1\VideoLAN\VLC\vlc.exe -I http -vvv --extraintf=logger http://192.168.1.150:31339/0,0841,0207,0060,1ffe --sout=#transcode{acodec=mp4a,vcodec=MP43,ab=60,vb=150,scale=0.50,

deinterlace,fps=15,channels=1,width=382,height=288}

:std{access=http,mux=asfh,url=192.168.1.120:8888}

 

 

maar voor het opstarten van mijn beeld moet het 192.168.1.150:31344 zijn hoe kan ik dit veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jongens,

 

Het belangrijkste is volgens mij de fout in de enigma 1 zendercode, ik gebruik PLI als image trouwens, maar kan iemand mij een login geven van zijn webinterface zodat ik het weer werkend kan maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ik index.php de regel:

windExec($startcommand,"FG"); // FG=foreground, BG is background

aangepast in:

windExec($startcommand); // FG=foreground, BG is background

waarna het wel loopt op mijn 2003 server.

Helaas niet in IIS maar op wamp server die op poort 8080 gezet is.

Opstarten doe ik vanuit Firefox naar ipwampserver:8080

Werkt vanaf zowel een XP als Vista pc.

Wellicht helpt dit bij anderen ook wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sanderman

Ik zal deze week even inloggegevens via een PM sturen.

Inclusief FTP zodat je kunt uploaden en testen.

 

Weet iemand een image voor de DM7000 die op enigma2 draait?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu 2 tests lopen: 1 op m'n Windows XP machine (werkt prima) en op een Linux box (Suse 10.3) met Apache en PHP geinstalleerd. Bij de laatste krijg ik ook netjes de zenders en wanneer ik op Go krijg ik alleen bij 2 resoluties beeld, bij de andere resoluties krijg ik alleen een groen beeld. Zou dit door de driver van de grafische kaart komen?

1x DM900 en 1xDM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sanderman

Met versie 1.06 kan ik met een client pc niet kijken en zappen lukt ook niet, er wordt geen kanalen lijst geladen. Het overzicht van favorieten lijsten is er wel, maar de kanalen lijst blijft leeg. Dit in zowel IE als FF.

Omdat het hele zap gebeuren is aangepast in versie 1.06 ga ik er vanuit dat daar blijkbaar toch iets niet helemaal goed werkt met de DM7000.


Dit kan ik bevestigen. Kanalen lijst blijft leeg in 1.06 met een DM7000. Zowel in IE als FF.

Ik gebruik nu Gemini 4.4 als image.

DM800S - DM7000S - DM500S - 2x Triax 88cm - Strong DISEcQ H-H Motor SRT DM2100 - Triax TD(S) Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...