Ga naar inhoud


[all] Nieuw: Dreambox Re-Stream project!


Gast M4RTiN

Aanbevolen berichten

Dag Hemmertje,

 

Ik heb het hele gebeuren zo goed mogelijk gelezen, doch zie geen antwoord op mijn simpele vraag, die alleen maar met ja of nee beantwoord hoeft te worden.

 

"thuis heb ik slechts 1/2 MB tot mijn beschikking 400 down en 230 up.Waar ik het wil hebben is 3MB down en 100Bytes up.

Lukt dat dan?"

 

Alles is zeer goed uitgelegd, fantastisch, doch als de snelheid van de provider te laag zou zijn heeft het weinig om dit uit te proberen.

 

Dus graag info of dit mogelijk is bij mijn 1/2 MB van mijn provider.

 

vriendelijke groet,John

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 879
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

alles ziet er gaaf uit,ik kan can kanaal wisselen,en zie de mediaplayer dus,maar krijg geen beeld...als ik het via locahost opvraag,zie ik ook de player en kan ik ook zappen,maar wanneer ik op go druk,krijg ik een blauw scherm(niet het bsod scherm)en gebeurt er verder niks.een kennis ziet alles en kan zappen,maar geen beeld?

 

vergeet ik iets..

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb beide versie's geprobeert,maar bijde het zelfde.gewoon via vlc invoeren ip nr/video.m3u werkt alles goed.

 

Op mijn mobiel kan ik ook naar de site komen,maar als ik op play druk,gebeurt er niks.zie ook geen beweging bij de lan aansluiting van de pc,terwijl hij als ik het direct via vlc doe,hij aardig aan het knipperen is.

 

MvG stef

 

ps ik gebruik wampServer. en het benaderen van de site vanaf een andere ip lokatie is geen probleem.

 

 

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het vroeger werkend gehad op xp met vlc 0.8.6d

maar na een nieuwe installatie

lijkt vlc niet op te starten

ik heb meerder versies geprobeerd 1.3 1.4 1.5 1.6

 

als ik versie 1.1 probeer

krijg i de volgende melding:

 

VLC IS NOT RUNNING!, CHECK SUDO PERMISIONS!

 

moest er nog iets in vlc veranderd worden?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook nog steeds niet werken.

 

Zou graag weten wie het wel werkend heeft(getest met iemand vanuit een andere locatie)en wat de opstelling is(OS,internet provider,welke versie van re-stream en welke vlc player.

 

Ik heb ook mozilla firefox geinstaleerd,maar dan wordt er steeds om een plugin gevraagd,die hij dus niet kent.....En kan het evt ook met de mediaplayer classic afgespeelt worden...

 

Kortom ik wil het heel graag werkend hebben,maar heb jullie hulp nodig.

 

MvG stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het op het moment werkend,

 

Ik heb inprinciepe gewoon de handleiding gevolgd. Ik had eerst wel per ongeluk een stapje overgeslagen. en het .exe bestandje dat je op je C schijf moet zetten gerund ipv daar geplaatst.

 

Ik gebruik Windows xp Pro, Vlc (laatste versie), en laatste versie van restream van martin. Ik heb adss van compuserve en ook hun standaard router. Daar de poortjes in geforward naar de *server pc*.

 

Als je plugin niet werkt in Firefox wil het wel eens helpen om op de client vlc opnieuw te installeren, en dan de mozilla plugin aan te zetten bij de installatie.

 

Ik had laatst wel een probleempje dat ik me VAMP server niet aan kreeg, maar dat zat toen in Skype (die maakte gebruik van het zelfde poort vermoed ik)

 

 

 

Echter, ik heb ook een vraagje, iemand die dit werkend gekregen heb op een iphone? Ik heb er sinds gister 1tje maar jammer genoeg nog geen beeld kunnen krijgen. Ik kom in de mobile interface voor telefoons en dan kan ik de box selecteren, daar blijft het dan bij.

 

Ik vermoed dat het komt omdat er geen vlc op staat natuurlijk. maar is hier geen oplossing voor, hij speelt namelijk wel Youtube :P, anyway zo als ik al zei heb ik de iphone pas net dus nog niet zo heel ervaren hier mee, heb hem wel al uit het gevang.

 

 

Dreambox 7000 (Pli Jade3) HenkSat user smile

Dreambox 800HD (Pli Jade3)

Hauppauge WinTV Nova HD S2 (DVBViewer Pro)

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi..

 

ok mischien zit daar het probleem bij mij...ik heb wel poorten open gezet,maar ik lees dat je heb geforward?

 

De server draait op mijn laptop,moet ik dan het ip van mijn dream forwarden naar de laptop? dus van 192.168.1.10 naar het ip van de laptop 192.168.1.51 ?

 

mvg stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://i9.tinypic.com/66xgbgi.jpg

dit is mijn livebox dus mischien kan iemand met dezelfde box even een en ander neerschrijven hier.

 

gegevens van mijn situatie:

 

Windows xp

dreambox 500S met pli jade

Laptop met wampserver

ip van laptop is 192.168.1.51

ip van dreambox is 192.168.1.10

 

heb modem gereset,dus alles staat als nieuw.

 

MvG stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...