Ga naar inhoud


[all] Nieuw: Dreambox Re-Stream project!


Gast M4RTiN

Aanbevolen berichten

Mooi project zeg! Maar helaas krijg ik dit maar niet voor elkaar.

 

Heb een DM800 met Gemini3.8 en heb het met inmiddels 2 pc's als server met winxp erop geprobeerd. Wamp en VLC geinstalleerd, streamproject in /www en process.exe in c:. Dit lijkt allemaal correct, als ik (binnen eigen LAN) naar index.php ga krijg ik de gewenste pagina en kan ook services en subsurvices uit mijn DB-kanalenlijst kiezen. Dan op 'go' en er komt een videovenster met 'Video is loading...'. Maar het video komt niet. Vlc.exe wordt wel gestart op de server. Heb geen errorlog kunnen vinden. Weet iemand trouwens waar die wordt aangemaakt?

 

Binnen mijn LAN kan ik wel probleemloos de volledige stream bekijken met IE of FF vanuit de webif van de DB.

 

Misschien een clue: Als ik udp als protocol kies zie ik dat er wel een datastroom van ca. 500 kb/sec gaat lopen tussen de DB en de server met VLC. Bij http gebeurt er niets.

 

Vreemd is ook dat de DB niet van kanaal wisselt als ik dat kies in de interface van ReStream. Dit werkt wel gewoon in de Enigma2 webif.

 

Bij degenen waar het wel werkt, gebruiken jullie de laatste VLC 0.94 of...?

 

Gr, Roland

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

  • Reacties 879
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

hallo iedereen,

ik word erg moe! ben al tijden bezig om die server voor elkaar te krijgen. M'n probleem is dat ik op een externe pc wel beeld en geluid krijg, maar stukjes van 2 sec. ongeveer ( ja ik heb het hele deel 71 pagina's diverse keren door gelezen, het is voor een leek erg onduidelijk omdat het allemaal door elkaar staat wat betreft besturingssystemen ) het beeld wat ik ontvang is rechtstreeks vanaf mijn dreambox. ( lijkt me niet de bedoeling )kan iemand mij duidelijk omschrijven wat ik moet gebruiken/doen om de re-stream server op mijn Windows XP Pro pc aan de praat te krijgen ? Ik heb een dreambox DM7000 met CCcam erop. volgens mij heb ik geen ubunti,mozilla,apache en php nodig ???? en pak ik re-stream uit in Wamp / www of de inhoud van het gele mapje van re-stream naar de www map?

bvd Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is me gelukt :D kijken of ik het een beetje uitleggen kan...

>>>> Server-Windows Installation

 

Download WAMP (www.wampserver.com) and install in in C:\

Download the Re-stream package and unpack it to C:\wamp\www\

Edit your dreambox settings in settings.php ( zie foto / bijlage )

Also be sure to put the right IP numbers for the Lan & Wan interfaces in settings.php

Make an extra portmapping to your vlc server in your router for the stream, default in settings.php is 8888

install VLC on the server PC

Install process.exe in C:\ (http://www.beyondlogic.org/solutions/processutil/processutil.htm)

Client/Viewing PC

install VLC incl. Firefox Plugin on the PC you wish to use for viewing

forward/open the correct port in your router (port 80) so you can view your webpage with this script. <<<<

 

dit heb ik allemaal uitgevoerd, en mijn settings hier in aangepast. ( zie foto ) ik klik dan rechtsonder op het Wamp ikoontje zet de server online / klik op Localhost, kom ik op het ReStream scherm, sellecteer de te serven zender klik ernaast op ''go'' en druk op de bovenste ''go '' dan werkt het bij mij. Op mijn werk of bij een ander thuis start ik VLC op, kies; bestand/ open netwerkstream HTTP ... tik mijn eigen IP-Nummer + poort 8888 in. bv; in mijn geval 82.163.4.235:8888 en dan werkt het ! mijnconfig.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Na bijna een weekje prutsen ben ik bijna zover, alleen krijg ik de kanalenlijst nog niet te zien, wel de bouquets. Nu heb ik daar al eea. over gelezen, maar ik dacht dat dat met 1.06b opgelost zou moeten zijn. Ik gebruik een DM-800 met Nabilo via een winxp. server. Ook bij localhost (welke automatisch naar IE gaat ondanks dat FF de standaardbrowser is)op de server zie ik dus wel de boeketten, maar niet de kanalen. (fyi: in settings.php staat enigma versie op 2). Graag jullie hulp om deze laatste drempel te overkomen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij toeval zie ik boven de bouquet kiezer in het zwart (zwart op zwart :-)) deze text staan:

 

Notice: Undefined variable: request in C:\wamp\www\getservices.php on line 6

 

Heeft dat er iets mee te maken of kan iemand daar iets mee??

 

Thanks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit zijn foutjes in het script getservices.php

 

regel 6

was: if($request!="mobile") {

is nu: if($request="mobile") {

regel 118

was: if($request=="mobile") {

is nu: if($request="mobile") {

als ik de regels herstel ben ik de fout meldingen kwijt, dus ik ben bang dat het daar ergens fout gaat t.b.v. de kanalen

 

maar krijg ook geen kanaal keuze allen bouquet keuzen

 

heb dus wel beeld maar kan niet zappen, op afstand.

andere tips om het bij mij werkend te krijgen:

vlc moest versie 8.6d zijn

bij ['vlc_wan_hostnameip'] in settings.php moest bij mij http:// voor het adres staan, anders bleef hij op no-video staan

Groetjes,

Gerard (GTB)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het met FF en IE geprobeerd, zelfde probleem, inmiddels heb ik ook de box opnieuw geflashed met de laaste oozoon full, maar ook geen oplossing vrees ik. Ik zal de wijzigingen van Gerard vanavond proberen, maar begrijp dat dat toch ook nog geen oplossing bied betreffende kanalenkeuze..

 

Wellicht kan iemand met een DM800 hier zijn setup posten die wel (of niet) werkt...bij mij werkt het volgende dus niet:

 

DM800

Flash: Oozoon en Nabilo geprobeerd

Server: WinXP Pro SP3

VLC: 0.9.6

 

Bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de wijzigingen geprobeerd, no joy!! Als er iemand is die er (écht) verstand van heeft wil ik wel eens toegang geven tot de DM800 en de server (via Remote desktop) Wie weet kunnen we dan de definitieve oplossing vinden, want zoals ik begrijp hebben meer mensen last van dit probleem...

 

Let wel, ik wil alleen toegang geven tot mensen die er écht verstand van hebben, zodat ik niet voortdurend wat "experimenten" recht moet zetten...gegevens dan via PM

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok

als ik een kanaal kies

krijg ik op de tv een melding:

 

record failed due to a write error during recording. check for filesystem error

 

link

 

kijk ik in resources zie ik wel vlc staan, dus daar wordt hij wel opgestart

als ik dan zap op de dreambox, blijf ik op elk kanaal deze melding krijgen

kill ik hem in resources krijg ik de bovenstaande melding niet meer

 

als ik naar mijn harddisk kijk en doe partition check zie ik dit

link

maar wat is er nou gemount, en hoe kan ik dit wegkrijgen?

 

hij kan hem ook niet formateren, geeft een error

 

ps draai laatste pli dm7020

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...