Ga naar inhoud


[all] Nieuw: Dreambox Re-Stream project!


Gast M4RTiN

Aanbevolen berichten

Ik heb het nu draaien op een andere poort dan 80!

Hier een overzicht van mijn settings en wat ik gebruik

 

wampserver 2.2.11 met php 5.2.0

WINDHOOS Server 2008

DM7025

vlc 0.8.6d

Firefox laatste versie (werkt alleen op firefox)

Re-Stream project V1.06b

 

 

ALS JE EEN ANDERE POORT WILT GEBRUIKEN DAN 80 ALLEEN IN HTTPD.CONF DIT VERANDEREN

 

Listen 7589 (dit is een voorbeeld poort die je forward ipv poort 80)

ServerName 192.168.1.30:7589

poorten 8889,8888 en listen poort forwarden in router naar je server(in mijn geval 192.168.1.30)

VERGEET NIET IN DE FIREWALL VAN JE SERVER DE POORTEN 8889,8888 en listen poort OPEN TE ZETTEN!!!!!!

 

Settings PHP

 

Klik om te tonen..
<?php

 

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

//

// Dreambox-ReStream tool by M4RTiN

//

// You can add as many dreambox settings as you want,

// dont forget the line $i++; for each dreambox

// ALL THESE SETTINGS ARE IMPORTANT!!!

 

 

$config[$i]['dreamboxname'] = "DM7025";

$config[$i]['dreamboxip'] = "192.168.1.20";

$config[$i]['dreamboxusername'] = "root";

$config[$i]['dreamboxpassword'] = "password";

$config[$i]['dreambox_enigma_version'] = "2";

$config[$i]['streamprotocol'] = "http";

 

 

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

// VLC network configuration

//

 

$config['vlc_lan_hostnameip'] = "192.168.1.30"; //ip of the server with VLC

$config['vlc_lan_streamingport'] = "8888"; //intranet streamingport

$config['vlc_rtsp_controlport'] = "8889"; // for mobile phone streaming

 

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

// Match these with your router, with the appropriate portmapping!

 

$config['vlc_wan_hostnameip'] = "dns naam of ipadres van ISP"; //internet ip or hostname

$config['vlc_wan_streamingport'] = "8888"; //internet streamingport

 

?>

 

NB Het is belangrijk welke versie je neemt van php.

Deze settings werken iig

 

Veel succes

 

 

 

 

DM500HD | DM7020HD | DM800HD se | DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 879
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als ik aan kijken ben naar tv via localhost dan zie ik op een gegeven moment dat ik een waarschuwing krijg dat mijn schijf niet voldoende opslag meer heeft.Ik heb hier een poosje naar moeten zoeken maar ben erachter gekomen dat de windows temp map geheel vol raakt met tmp bestanden er komt telkens een bij als je op de go knop klikt om te streamen en dit bestandje kan heel groot worden.

Met andere woorden ga de temp map vaker leeg halen anders krijg je windows problemen.

Of heeft iemand hiervoor een ander oplossing.

groetjes Marvel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fransken
al meer als 850 berichten kan eens iemand een samenvatting maken van dit project
die het werkend heeft
de info staat wel erg verspreid en heb het geprobeerd door te lezen maar het is een vette kluif om het werkend te krijgen

Vind ik ook een goed idee, een samenvatting en hoe het werkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je precies aanhoud wat martin op zijn website heeft staan en de specs aanhoud die ik 3 posten terug heb gezet moet het lukken.Standaard eerst alles op poort 80 houden dan kan je iig via localhost kijken of het werkt.

 

De logs bekijken als het niet lukt en die hier ev plaatsen.Kijk eerst eens of je uberhaupt beeld krijg met de gewone webinterface door het ip van je dreambox in de webbrowser te mikken.

 

Een beetje kennis van netwerking is wel nodig maar alles stap voor stap zal je verder helpen.

DM500HD | DM7020HD | DM800HD se | DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast Scorpie

Ook ik heb geprobeerd dit aan de praat te krijgen met een Windows 2008 server, VLC 0.86 (nog niet met 0.86i geprobeerd) en WAMP. Porten geforward, process.exe in c:\ gezet, en zowaar deed hij het 1 keer lokaal, op de Windows 2008 server zelf, wel. Daarna niet meer. Iemand enig idee ? Ik heb het idee dat VLC niet gestart wordt, maar ik kan geen vlc log vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast Jeroensky

Hebben jullie Vista/7 gebruikers geen last van het euvel dat de nieuwer dan xp win versies bandbreedte limiet geven aan Apache?

Ik merk op m'n Vista x64 HP dat Apache een bandbreedte limiet heeft onder deze windows versie die niet op te lossen is met welke setting dan ook. Hierdoor is het te traag voor stream doeleinden.

IIS heeft wel volle bandbreedte, maar die houd zich niet goed aan web standaarden als Apache, wardoor de wamp scripts hier niet werken op IIS, en ik wil eigenlijk ook geen IIS maar gewoon Apache http server. Vandaar dat ik wamp niet goed werkend heb hier.

Windows doet truttig bij Apache. mad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Origineel bericht van: ronald10
Dan een vraag waar ik al een tijdje mee bezig ben.

Op poort 80 draait het hier alweer een tijdje prima OP SERVER 2008.

Nu wilde ik apache laten draaien op een andere poort dan 80.
In httpd.conf kan je de listenpoort aanpassen naar een andere dan 80.
Nu krijg ik het local wel aan de praat op een andere poort maar extern loopt dit vast naar mijn mening op de php vlc
Is hier wat aan te doen of hebben sat4 allers die hiermee werken het werkend op een andere poort dan 80?


afijn, jouw posting gaf me de hoop dat ik 't ook aan de gang zou krijgen op m'n w2k8 doos.
't wilde niet echt lukken, eerst met xampp en wamp versies bezig geweest, vervolgens bleek dat vlc niet aangeroepen werd, tja... wat uiteindelijk de doorbraak gaf was 't besef dat het bij mij een 64 bits doos betreft, vlc in program files geinstalleerd ipv in program files(x86) en nu doet ie het, thnx!


mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

komt de versie 1.07 nog uit?

is echt een super programma, werkt altijd goed.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Heb je dan niets geleerd van de instructies van een moderator?

 

Dan maar een officiele waarschuwing.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...