Jan Ambers Geplaatst: 7 augustus 2007 Geplaatst: 7 augustus 2007 Na een scan met Spybot S&D kwam ik Smitfraud-C.CoreService 4 entries ??????????? een zit in data sectie: c:\Windows\system32\drivers\core.cache.dsk een andere in systemfile: c:\Windows\system32\drivers\core.sys en nog 2 in settings: HKEY_LOCAL_MACHINE\system\ControlSet002\Services\core HKEY_LOCAL_MACHINE\system\ControlSet001\Services\core Volgens Spybot S&D hetopstarten en ze zouden moeten weg zijn,maar na 4 reboots en werken met S&D zitten ze er nog???? Hoe krijg ik die beestjes weg en zijn die gevaarlijk?
maxloader Geplaatst: 8 augustus 2007 Geplaatst: 8 augustus 2007 Bij Spybot S&D kun je kijken hoe gevaarlijk deze zijn, volgens mij met de rechtse balk met 2 pijltjes er op (langs de gevonden infectie) aan te klikken. Lukt het niet na reboot dan kun je ze misschien ook handmatig uit het register verwijderen. Lukt dat niet kun je ook Adaware een keer proberen, deze vind weer andere dingen als spybot S&D Max Live life to the Max(loader)
Gast Geplaatst: 9 augustus 2007 Geplaatst: 9 augustus 2007 Je hebt ook kans dat je systeemherstel de plurkjes weer keurig terugzet als S&D ze verwijdert ... heel even systeemherstel uitschakelen, S&D draaien, rebooten en systeemherstel weer aanzetten (en, als ze weg zijn, een vers herstelpunt maken).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen