Gast Geplaatst: 23 augustus 2007 Geplaatst: 23 augustus 2007 @ jsalien24 Vanwaar ben je ? kan je in je omgeving niet ff testen met iemand anders zijn schotel & kabel , ik heb dit ook met één van mijn Dm500s voor en het blijkt dat de tuner of een elco zijn geest heeft gegeven! suc6
Jean-Claude Geplaatst: 23 augustus 2007 Geplaatst: 23 augustus 2007 begin bij het begin : één lnb die rechtstreeks aan de ontvanger gekoppeld is, en dan uitrichten met een satfinder. Je gebruikt toch een satfinder, ja ? als dit al niet lukt dan zit je met een hardwareprobleem, ofwel de lnb ofwel de ontvanger. als je nu een goed signaal hebt, zonder blokvorming, op alle transponders en polariteit, dan de 2e lnb inbrengen en verbinden met de ontvanger. als je op die 2e lnb geen of slechte ontvangst hebt, dan zijn er meerdere mogelijkheden : - slechte schotel : bij dubbele lnb gebruik je best een bifocale schotel, eentje dus met 2 brandpunten - verkeerd brandpunt : de 2e lnb moet langs de andere kant van de eerste lnb geplaatst worden - obstructies : staat er geen boom of zo in de weg ? niet vergeten dat elke lnb ook een bepaalde "skew" of draaiing heeft - dus je lnb wat naar links of naar rechts draaien in zijn houder kan ook mirakels opleveren. pas wanneer je een storingsvrije ontvangst hebt op de 2 lnb's, dan kan je de disecq switch ertussen zetten, en pas je de instellingen van je ontvanger aan. Als je pas nu problemen krijgt dan zit er verlies op je disecq of zit er een probleem met de instellingen van je ontvanger. maar dit wist je allemaal wel al vermoed ik ...... DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Littlesat Geplaatst: 23 augustus 2007 Geplaatst: 23 augustus 2007 Je hebt de coax vervangen... is het wel een goede coax?? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Roodkapke Geplaatst: 23 augustus 2007 Geplaatst: 23 augustus 2007 Als die coax niet goed was had ie helemaal geen beeld. 5 mtr gewone coax, en je kunt het echt vergeten. PLinux member
Gast Geplaatst: 23 augustus 2007 Geplaatst: 23 augustus 2007 Mijn coax heb ik al een keer vervangen want kabel was verduurd. Heb een goedkope coax gekocht met f connectors er reeds op bevestigd van fabriek uit, echter de lengte is wel 10 meter, dus een goedkope 10m coax. Dat kan toch niet het probleem zijn ofwel, is 10m te lang ? Is zo een witte kabel en niets van dat duur spul. groeten
Roodkapke Geplaatst: 23 augustus 2007 Geplaatst: 23 augustus 2007 Als het maar een satellietcoax is. Bij 10 mtr zul je dat goedkope amper merken. PLinux member
Jean-Claude Geplaatst: 23 augustus 2007 Geplaatst: 23 augustus 2007 ik denk dat ge uw vraag zelf beantwoord hebt. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Gast Geplaatst: 23 augustus 2007 Geplaatst: 23 augustus 2007 Die coax kabel is voor satelliet, is 10m lang maar dat kan toch niet mijn problemen opleveren. Het is een eevoudige witte, maar betwijfel of dit ervoor zorgt dat beeld blokkerig doorkomt.
Jean-Claude Geplaatst: 23 augustus 2007 Geplaatst: 23 augustus 2007 ach, dus toch een satellietkabel - ok - dan trek ik mijn woorden in. 10 meter mag geen enkel probleem zijn, ook niet voor een goedkope kabel. Waar ik nu wel mijn twijfels over heb zijn de F-connectoren. Die zaten er dus al op - misschien dat er hier een slecht contact is ? Even afvijzen en terug opvijzen kan geen kwaad. En die kabel is toch ook nergens "geknakt" ? DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Gast Geplaatst: 24 augustus 2007 Geplaatst: 24 augustus 2007 Beste vrienden, laatste stand van zaken, dacht dat daarnet het keerpunt nabij was: Hotbird netjes gelockt, snr 85 agc 56 ber 0 Dan netjes scan gedaan op hotbird, ging goed. Overgegaan op astra, verdorie, die wil niet locken staat op snr 86 agc 68 ber schommelt tss 0 en 32 Hoe is dit in hemelsnaam mogelijk, hotbird staat potdicht, en de astra staat in lock voo 10 sec en dan gaat ie er weer uit, als ik lnb lichtjes bijdraai steeds zelfde resultaat. Daarnet ook even 2 satelleten in lock, de astra ook gescand. Ga ik naar TV Vlaanderen zenders bvb vtm geen enkele van die TVV kanalen kan ik locken, zelfs met snr 84 en agc 60 onvoorstelbaar Mijn toestel is verdoemd !!! Is toch niet normaal da je bij snr waarde van in de 80 en agc rond de 60 geen lock krijgt. LNB is nieuw, dus da kan het ni zijn. Kabel ook nieuw. Dus mijn Dreambox 5620 is na 3 jaar naar de **** kan niets anders zijn hoor , dus ga hem in doos smijten en op zolder ermee. groeten
Gast Geplaatst: 28 augustus 2007 Geplaatst: 28 augustus 2007 Best vrienden, nog steeds geen verbetering, astra en hotbird gelockt maar bij kanalen TVV krijg ik geen lock Net even heractivatie smartcard gedaan. Weet iemand of het kwaad kan als er een blutsje of 2 (heel klein) in de schotel zit. Op de schotel heb je een mddenvlak met 4 knopjes, de blutsjes liggen erbuiten. Kan dit ervoor zorgen dat ontvangst vaal slecht is ? In dat geval zou het de schotel zijn... Iemand hier ervaring mee, schotel die blutsjes vertoont en dus slechte ontvangst. groeten
WPW Geplaatst: 28 augustus 2007 Geplaatst: 28 augustus 2007 Ga nu eerst eens langs bij een dealer of kennis om te bepalen of de ontvanger goed werkt en met welke percentages je een lock hebt. Dan pas de volgende stap. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
minplus Geplaatst: 28 augustus 2007 Geplaatst: 28 augustus 2007 Hele kleine blutsjes mogen niet zoveel gedonder opleveren. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen