Gast Geplaatst: 13 augustus 2007 Geplaatst: 13 augustus 2007 al 7 jaar zonder problemen? Dat is hoopvol. Welke merk en maat schotel en geen last bij zware regen?
ranico Geplaatst: 19 augustus 2007 Geplaatst: 19 augustus 2007 Het was een kit gekocht in de GB (nu Carrefour), met een xsat receiever erin. Maat is 80cm, merk ?? Dat moet ik eens op het dak kruipen om te zien dat er ergens een fabrikant vermeld sta. Uitval gebeurt al eens bij zware onweersbuien. Ondertussen de schotel niet meer zo transparant, is wat groener geworden. Zie foto. DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
Gast Geplaatst: 20 augustus 2007 Geplaatst: 20 augustus 2007 Toevallig heb ik afgelopen zaterdag mijn Triax 60 cm schotel met Alps Lnb vervangen voor een transparante schotel van Comwell/Digi1 TR 60 met de Duo Lnb 60 om de Astra 1 en 3 te kunnen ontvangen. Dit werkt zonder problemen! Ik merk geen verschil met de vorige opsteling. Ik heb het nog niet kunnen testen bij echt hevige regen / onweersbuien maar het heeft hier al we een aantal keer hard geregend waarbij de ontvanger keurig 99 % kwaliteit bleef aangeven. Wel heb ik de lnb houder wat moeten aanpassen omdat deze te breed was om tussen de twin lnb 60 door te steken. Ik heb dit uiteindelijk opgelost door de lnb vast te klemmen met een draadeind die in de vorm van het bovenste gedeelte van de lnb houder is gebogen.
ababo Geplaatst: 26 september 2007 Geplaatst: 26 september 2007 Kan je met een 80cm transparante schotel Astra 1, 2 & 3 en hotbird ontvangen? Of is dit echte gekkenwerk?
WPW Geplaatst: 26 september 2007 Geplaatst: 26 september 2007 Met de juiste beugel is het te doen, maar verwacht niet teveel 'regen-reserve'. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen