Ga naar inhoud


Montage buitenantenne op de caravan


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb net een buitenantenne die ik natuurlijk ook wil gebruiken bij de eerstvolgende kampeervakantie (caravan). Wie heeft daar al ervaring mee en een goede tip hoe je e.e.a. het beste kunt monteren? Een gat boren door de caravanwand zie ik zelf nl niet zo zitten... Of zou je vanwege de kunststofwand net zo goed een binnen-antenne kunnen gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tuurlijk: de binnenantenne gaat ook mee! Maar met een staaf of zo kun je een buitenantenne wat hoger monteren en dan verwacht ik wel een betere ontvangst. Maar misschien wel oppassen voor de bliksem?!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In zo een prachtige kooi van Faraday zal je met een binnenantenne niet veel ontvangen, tenzij je caravan van polyester is. Ik zou altijd kiezen voor een buitenantenne.

Let wel op met de magneetvoet van rkolbrink want deze gaat op een standaardcaravan niet plakken - caravan = aluminium !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raampje/deur open om snoer door te laten lopen en antenne op het dak neerzetten in een plastic zak tegen regen en eventueel verzwaren tegen wegwaaien.

 

Heel veel hoger heeft afhankelijk van de locatie niet zoveel zin.. Ik was bij iemand op het platteland en daar had ik een antenne op 2,5 meter hoogte getest en al perfecte ontvangst. Hebben hem toen nog 2,5 of 3 meter hoger gemonteerd vanwege eventuele toekomstige bebouwing, maar dat maakte voor de ontvangst bar weinig uit. Lager dan 3 meter heb ik niet geprobeerd, maar ik denk dat zelfs de onvangst binnenshuis achteraf gezien voldoende was geweest..

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Monteer een tentpees aan een stukje hout waarop de antenne wordt bevestigd.

Zoek een positie waar de ontvangst het best is en bevestig eea aan een caravanrail. Eventueel wat viltjes aan de binnenzijde van het plankje. Werkt met een Funke buitenantenne

mvg Luchtig

 

Philips DSR 7141/22 - Triax TDS 78 - multifeed 3xastra 1xhorbit - LG M2280D - recreatiepakket met HD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me een goed idee van "luchtig" om de caravanrail gebruiken : de voorzijde rail gebruik ik toch niet. En het gaat om een buitenantenne, dus beschermen met plastic zak is niet nodig. Alleen het naar binnen brengen van de kabel, daar moet ik nog iets voor verzinnen. raam sluiten met coax kabel er tussen lijkt me vragen om problemen. Hoe dan ook : iedereen bedankt voor zijn/haar reacties. En nieuwe ideeen blijven natuurlijk welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Alleen het naar binnen brengen van de kabel, daar moet ik nog iets voor verzinnen.

Moet je eens zoeken naar "raamdoorvoer". Of waar je meer plaatjes mee zal vinden die duidelijk maken wat ik bedoel: Fensterdurchführung.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...