Ga naar inhoud

[Strong] Astra 23,5 gegevens

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dankzij dit forum heb ik op mijn Nokia 9304S (strong 8100) nu sattracker 3.0 draaien. Alles werkt na behoren. Ik heb de astra 19,2 en de astra 28,2 gescant, en die zenders kan ik nu kijken.

Nu wil ik ook de astra 23,5 inscannen, maar deze staat niet tussen de satellieten. Ik moet hem dus handmatig invoegen, maar ik kan de gegevens van de astra 23,5 nergens vinden (die van 19,2 kom ik wel vaak tegen op sat4all). Kan iemand mij aan de juiste gegevens helpen?

Geplaatst:

Bedankt voor de gegevens, ik heb ze ingevoerd. Echter lijkt iets nog niet goed te zijn. Wanneer ik de satelliet afscan verschijnen alleen kanalen van de astra 19,2. Moet ik nog wat anders doen dan alleen de satelliet toevoegen? Ik kan me voorstellen dat ik nog de juiste transponders moet toevoegen, echter zal ik niet weten hoe.

Geplaatst:

nee je moet de juiste disecq instelling ingeven dus a / b / c / d een van deze waar je de lnb op aangelsoten heb.

Geplaatst:

Ik heb de astra 23,5 aangesloten op disecq ingang 3, en de ontanger dus ingestelt op ´c´. Echter helpt dit nog niet. De andere satellieten op ´a´ en ´b´ werken wel goed.

Geplaatst:

dan moet je een andere switch gebruiken en of de laaste boot erin zetten.

Geplaatst:

hier is die nieuwe boot

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

Dankje, die ga ik er nu proberen in te stoppen. De ontvanger is trouwens niet gesoldeerd.

Tot nu toe ben ik erachter dat poort C op de switch zowiezo niet werkt (twee switches getest). De astra 23,5 werkt zowiezo niet, welke poort ik ook gebruik.

Geplaatst:

ik weet zeker dat poort C wel werkt met de nieuwe boot, alleen kan de LNB of een kabel ook nog kapot zijn.

ps. je hoeft niets te gaan solderen ofzo, alleen deze boot is genoeg.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

Is die boot wel voor een 8100? Dat haal ik namelijk niet uit de tekst..

(ik zit met hetzelfde probleem)

Geplaatst:

Ik heb die boot wel vaker voorbij zien komen, maar kan nergens vinden of ie ook voor een 8100 is..

Ik heb trouwens wel die elco vervangen (motor aanpassing voor een 8100) maar ook dat maakt niets uit..

Geplaatst:

inderdaad deze is voor de 8000 de 8100 heeft dat niet nodig deze moet gewoon werken volgens mij wel kun je proberen er de condensator te vervangen maar of dat zin heeft weet ik niet.

Geplaatst:

Dat heeft in mijn geval dus geen zin gehad.. En ik heb ook verschillende switches geprobeerd..

Geplaatst:

Hmm, jammer. Het lijkt er dus op dat de astra 23,5 niet aan de gang te krijgen is. Ook niet via poort A of B. Ik krijg echt het gevoel dat het puur aan de instellingen ligt. Kabel en LNB zijn goed, heb er al een dreambox op getest.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen