jacobus Geplaatst: 15 augustus 2007 Geplaatst: 15 augustus 2007 Ik ben nu beta 4 van ubuntu 7.10 aan het proberen en tot mijn stomme verbazing kom ik erachter dat ik nu zonder ook maar iets te doen NTFS partities kan lezen EN schrijven. Hier ben ik erg blij mee. Dit geeft mij veel meer mogelijkheden met uitwisselen van Data tussen windows en ubuntu. Partities zijn overigens alleen toegankelijk na ingegeven van root pasword. Maar maakt mij dit nu ontvankelijker voor virussen?
Gast Geplaatst: 15 augustus 2007 Geplaatst: 15 augustus 2007 Ik dacht dat NTFS support nog in Beta was ? wan virussen betreft denk ik het niet (je kan ze wel op je Linux systeem kopieren maar dan werken ze nog niet).
joop905 Geplaatst: 15 augustus 2007 Geplaatst: 15 augustus 2007 voor virussen hoef je niet bang te zijn zijn gemaakt voor windows (troep)
jacobus Geplaatst: 15 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 15 augustus 2007 Het is ook Beta. Ubuntu 7.10 zit nog in de beta fase.(beta4) De naam zegt het al: 7.10 =>release datum wordt oktober 2007. Maat het werkt wel
W3ird_N3rd Geplaatst: 16 augustus 2007 Geplaatst: 16 augustus 2007 Klik eens rechts op een NTFS partitie > properties? Tabblad Volume. Wat staat hier bij "File System"? Als daar "fuseblk" staat is het gewoon NTFS-3g wat nu blijkbaar standaard meegeleverd is. Onder Ubuntu 7.04 kan je NTFS-3g ook gewoon vanuit de repositories aanklikken. Ik gebruik het zelf ook. Bijzonder handig. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen