Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds kort maak ik gebruik van een nieuwe Acer TravelMate laptop waarop XP PRO SP2 is voorgeinstalleerd. Standaard was op deze laptop ook de 90 dagen Trial version Symantec Norton Protection Center voorgeïnstalleerd.

Binnen deze applicatie was ook een Firewall van Symantec opengesteld.

Nadat ik Symantec Norton Protection Center volledig had gedeïnstalleerd, mijn eigen Norton virusscanner had geïnstalleerd en de Windows Firewall via Windows Beveiligingscentrum had aangezet functioneerde alles perfect.

Nu constateer ik echter een probleem waar ik geen raad op weet.

Als ik mijn laptop re-boot of uit de Stand-by stand haal staat de Windos Firewall op 'uitgeschakeld'.

Als ik de Windos Firewall via Windows Beveiligingscentrum weer in schakel blijft dit zo totdat ik de laptop uit schakel of in Stand-by zet.

Daarna staat de firewall weer op 'uitgeschakeld'.

Herkent iemand dit probleem en hoe kan ik bewerkstelligen dat de firewall na een herstart ingeschakeld blijft.

Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

ik ben niet helemaal zeker ervan, wegens de softwarebundel

maar als Symantec Norton Protection Center, zelf al een firewall aan boord heeft is het logisch dat dergelijke software (op de achtergrond werkende) een tweede firewall "by default" wil uitschakelen (uitschakelt)

immers 2 x een firewall is sterk vertragend en ook storingsgevoelig

de windows firewall heeft ook echt geen enkel nut meer als er een andere firewall actief is

EN omgedraaid

als de windows firewall actief is heeft een additionele firewall geen zin.

cheers

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:
Citaat:
ik ben niet helemaal zeker ervan, wegens de softwarebundel

maar als Symantec Norton Protection Center, zelf al een firewall aan boord heeft is het logisch dat dergelijke software (op de achtergrond werkende) een tweede firewall "by default" wil uitschakelen (uitschakelt)

immers 2 x een firewall is sterk vertragend en ook storingsgevoelig

de windows firewall heeft ook echt geen enkel nut meer als er een andere firewall actief is

EN omgedraaid

als de windows firewall actief is heeft een additionele firewall geen zin.

cheers

Je hebt helemaal gelijk als dat inderdaad het geval zou zijn maar als je mijn verhaal goed leest dan staat er dat ik alles van Symantec Norton Protection Center volledig had verwijderd. Ik heb zelf met RegistryBooster2 alle eventuele overgebleven Symantec / Norton rommel verwijderd.
Dus er draait maar één FireWall en wel van Windows.
Jürgen

Geplaatst:

oké, dat heb ik niet helemaal goed gelezen, maar omdat je schreef "mijn eigen Norton virusscanner had geïnstalleerd" (hetgeen ook zo'n complete met firewall had kunnen zijn)

was dat mijn eerste gedachte.

er is gegarandeerd een simpele registry key die dus niet goed staat

via uitvoeren regedit moet je die kunnen vinden

helaas heb ik even niet paraat waar deze verborgen zit in regedit.

misschien onze moderator?

cheers

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:
Citaat:
misschien heb je hier wat aan

merDe

Bedankt voor de link maar dit soort documenten heb ik meestal gelezen voordat ik een vraag op het forum stel.
Het probleem is ook niet dat de Firewall handmatig niet kan worden opgestart maar dat de Firewall na het herstarten niet meer automatisch opstart.
Intussen heb ik het volgende geconstateerd.
Als ik de laptop aanzet en ik start onmiddellijk Outlook op dan zie ik regelmatig het rode beveiligingskruisje (wapenschild) in de taskbalk staan met het gevolg dat de firewall niet is ingeschakeld. Ik kan deze dan wel gewoon handmatig opstarten.
Dit is overigens altijd het geval als ik de laptop in de Stand-by stand zet en de laptop daarna weer wil gebruiken, dan staat de firewall uit.
Nu is mij opgevallen dat als ik na het opstarten enige tijd wacht totdat de harddisk geen activiteit meer vertoond dan wordt de firewall wel opgestart.
Kan dit iets te maken hebben met een bepaalde volgorde van opstarten van b.v. de firewall?
Jürgen

Geplaatst:

Nog even een aanvulling op het probleem.

De Windows Firewall staat ook uit nadat ik de laptop weer uit de 'Slaapstand' heb gehaald.

Ook dan is het rode wapenschildje weer zichtbaar maar kan ik de Windows Firewall daarna gewoon weer handmatig aanzetten.

Gelet op het minimale aantal reacties lijkt het nu erop dat ik de enige ben met dit probleem.

Jürgen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen