Jan Ambers Geplaatst: 16 augustus 2007 Geplaatst: 16 augustus 2007 Ben zojuist bij een kennis geweest die problemen had op TVV, veel freezes met zijn Inverto7000, signaalsterkt=45%, signkwaliteit 50% ... NL en duitsers perfekt... Met de satfinder op max signaal uitgericht en schotel staat op max signaal: (Triax 78cm met inverto LNB) Uit nieuwsgierigheid eens een Lemon-042CI aangehangen: VRT en consoorten 50%signaalsterkte, duitsers 98% Blijkt dat de Inverto zijn signaal anders meet dan de Lemon... Heeft tijdens het uitrichten en in lijn opnemen van een satfinder, de transponderafstemming invloed op de meting met de satfinder? Ik vermoed dat die satfinder een omhullende meet van het RF signaal, en niet selektief in funktie van de geselecteerde transponder? Hoe kan je dan een zwakke TP uitselekteren om op uit te richten?
mifi Geplaatst: 16 augustus 2007 Geplaatst: 16 augustus 2007 Citaat: Heeft tijdens het uitrichten en in lijn opnemen van een satfinder, de transponderafstemming invloed op de meting met de satfinder? Ik vermoed dat die satfinder een omhullende meet van het RF signaal, en niet selektief in funktie van de geselecteerde transponder? Hoe kan je dan een zwakke TP uitselekteren om op uit te richten? Dat klopt, althans met een eenvoudige satfinder. Als je zo de sat gevonden hebt, kan je hem ertussenuit halen en fijnamstemming doen (denk ook aan tilt van de LNB!) met de kwaliteitsmeter van de ontvangen. Duurdere satmeters geven dat zelf aan, maar de goedkopere meten inderdaad alleen de signaalsterkte en niet de signaalkwaliteit. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen