Redskin Green Geplaatst: 16 augustus 2007 Geplaatst: 16 augustus 2007 Ik heb vanmiddag de offficiele CDS duo-lnb gemonteerd en aangesloten op m'n Nokia 9500 met DVB2000 software. Montagehandleiding gedownload, tekening er opgeplakt en met de waterpas op 11 graden schuin uitgelijnd, allemaal geen probleem. Ik had ook onmiddelijk weer beeld op Astra 19,2. Echter, als ik de frequentie etc. van de regionalen invoer heb ik geen enkel signaal (van 23,5??) Ik neem aan dat er nog een bepaalde instelling veranderd moet worden (Diseqc?/LNB-instelling?) en heb me al sufgegoogeld en uiteraard gezocht op het forum maar tot op heden niet iets kunnen vinden wat me compleet verder helpt. Dus als iemand meer weet dan hoor ik het graag!
trust Geplaatst: 16 augustus 2007 Geplaatst: 16 augustus 2007 In menu-6 (Tuner) staat onderaan "A Diseqc:? Standaard staat A Diseqc: 1 voor astra 19º Zet nu voor 23.5º A Diseqc: 2 Dit moet je (als je het met de AB doet) voor elk 23.5º kanaal doen . Maar je kunt het ook via de PC met DVBEdit doen . Ik neem aan dat de DUO met een standaard diseqc protocol werkt . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Redskin Green Geplaatst: 16 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2007 Dit heb ik geprobeerd, en ik neem ook aan dat dit inderdaad nodig is maar het geeft nog geen signaal op de satmeter van menu 6 Ik las ook ergens in een ander topic dat de frequentieband van de 23,5 ergens ingesteld moet worden en ik zie zelf nog ergens LNB setup staan. Dat zijn allemaal dingen die er mee te maken kunnen hebben. Ik durf echter niet teveel te experimenteren zonder enig idee waar ik aan begin.. Ik heb trouwens geen PC er op aangesloten, heb altijd alle frequenties via de afstandbediening ingevoerd.
trust Geplaatst: 16 augustus 2007 Geplaatst: 16 augustus 2007 Misschien dat je hier mee verder komt Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Redskin Green Geplaatst: 22 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2007 De menu's die ik heb zijn veel uitgebreider. Maar ik heb 'm aan het draaien gekregen door "disecq 2" lukraak te laten zoeken naar zenders en van daaruit de frequentie h/v en fec van de regionalen in te voeren en weer te laten zoeken. Toen rolden ze een voor een binnen.
CEASAR W Geplaatst: 22 augustus 2007 Geplaatst: 22 augustus 2007 de nokia 9500 draait hier ook perfect met de duobloc van Canaldigitaal alleen de grijze goedkopere quad Duolnb die ook in de handel voor Astra3 is werkt niet!!! op de 9500 ceasar
keith black Geplaatst: 28 augustus 2007 Geplaatst: 28 augustus 2007 Hallo, Is het werken met een duo block en de originele Nokia software ook mogelijk? Wie is hier al mee aan het stoeien geweest? Keith Black Run with the Big Boys, or stay in the porch!! Echo3000IPVI, Nokia9500, Skystar2, Max 220, Primefocus 2,4 mtr. Nokia 1,2mtr. Delta Greg.55 cm+HH120, T90 Wave And a lot of used shit!
Gast Geplaatst: 12 november 2007 Geplaatst: 12 november 2007 Ik heb een 9500 uit '98 met originele software (C+2.4). Hoewel in de gebruiksaanwijzing DiSEqC opties worden beschreven, zie ik deze in het menu van de ontvanger niet terug. Zijn deze opties niet aanwezig in deze softwareversie en moet ik dus upgraden om de DuoLNB aan te kunnen sturen? gr. Reinart
keith black Geplaatst: 13 november 2007 Geplaatst: 13 november 2007 Hallo Reinart, Nou inmiddels mijn MM 9500 teruggeprogged met Frankx1.2, en hierin vind je wel onder menu, lnb instellingen de diseqc schakel mogelijkheid, en ik heb het ook werkend gekregen. Alleen inlezen en daarna handmatig alle kanalen op een aceptabel rijtje te zetten is een heidens karwei. Hiervoor doe mij maar DVB 2000 met setedit. Scheelt een hoop vrije tijd. Maar ja zo ben je weer van de straat af. Of het in C+2.4 ook staat vermeld onder menu-lnb inst.? Keith Black Run with the Big Boys, or stay in the porch!! Echo3000IPVI, Nokia9500, Skystar2, Max 220, Primefocus 2,4 mtr. Nokia 1,2mtr. Delta Greg.55 cm+HH120, T90 Wave And a lot of used shit!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen