Ga naar inhoud

Welke CD goedgekeurde ontvangers of CD-cam houden FTA zenders tegen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik las hier en daar stukjes over dat bepaalde CD goedgekeurde ontvangers FTA zenders tegen houden. Ik vind het persoonlijk erg onsportief van Canaldigitaal, dus wil ik hier een appart topic maken met de volgende vraag:

Welke CD goedgekeurde ontvangers of met CD goedgekeurde cam houden FTA zenders tegen?

Schrijf graag het merk en type ontvanger op en of je een CD kaart moet gebruiken die WEL OF NIET actief is.

Ik denk dat met zo'n lijst er voor veel mensen ontvangers gaan afvallen bij hun keuze.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

Geplaatst:

Volgens mij is het niet zo dat FTA zenders direct worden tegengehouden. Veel van de ( oudere) canaldigitaal goedgekeurde ontvangers hebben maar een capaciteit van maximaal 1000 zenders. Dit is inclusief radio- en datakanalen. Aangezien er veel meer kanalen op de Astra1 positie in gebruik zijn zullen de meeste mensen de canaldigitaal volgorde nodig hebben om überhaubt nog de Nederlandse zenders in te kunnen lezen. En CD heeft een keuze gemaakt (moeten maken) welke zenders wél en welke niét in de lijst komen zodat het geheugen van deze ontvangers niet overloopt.

Geplaatst:

Dan lijkt mij dus alsnog slim om een lijst te maken.

Ik ontvang overigens niet meer dan zo'n 6 a 700 radio en tv kanalen, maar ik heb een gare schotel.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

Geplaatst:

Met de nieuwe update voor canaldigitaal goedgekeurde ontvangers ben je dus de duitse eurosport kwijt. Die zou toch ook in de CDS zaplijst opgenomen moeten worden. Groeten dunhans

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Geplaatst:

Het is inderdaad jammer dat de nieuwere generaties CDS gecertificeerde ontvangers niet meer als 999 zenders bij kan houden temeer als je bedenkt dat Astra 1 al meer dan 1000 zenders heeft. Het geheugen voor zo'n uitbreiding kost zowat niks dus dat zou geen belemmering mogen zijn. Nu maken ze ook al reclame voor de DUO LNB, maar fatsoenlijk alles inscannen kan zo'n CDS doos dus niet.

Om die reden heb ik dan ook een alternatieve ontvanger. Op de slaapkamer staat de CDS gecertificeerde doos om geen update te missen als dat met de alternatieve ontvanger plots niet meer zou werken (heb ik alleen nog nooit meegemaakt).

Geplaatst:

de strong 6825 is ook canal digitaal goedgekeurd en heeft maar als 4000 kanalen en je kunt er rotors mee aansturen

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen